UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерти спрогнозували ймовірність дестабілізації ринку пального внаслідок мобілізації водіїв

Постачання пального вже зараз суттєво орієнтовано на альтернативну логістику

Дестабілізації ринку пального через мобілізацію не буде, оскільки імпортування залізницею має значно більший обсяг, що зріс майже вдвічі. Про такі наслідки зазначає у публікації на ZN.UA “Точка опори: як працює ринок пального у 2024 році”, директор ВАТ “Консалтингова група А-95” Сергій Куюн та Наталія Курган, журналіст “Консалтингової групи "А-95”.

Як зазначають автори публікації, такий аналіз подій особливо важливий у контексті заяв про можливу руйнацію налагодженого ринку постачання пального, внаслідок мобілізації водіїв бензовозів, які транспортують паливо з Європи.

“Об’єктивних підстав для таких прогнозів немає, адже на автомобільний імпорт бензину й ДП припадає не більш як 15%, що з легкістю можна замістити залізничним транспортом. Тим паче, що про 100% випадання автообсягів не йдеться, оскільки окремі нафтотрейдери займалися бронюванням водіїв і тепер збережуть імпорт без змін”, – говориться у статті.

Які зміни відбулись на українському бензиновому ринку?

Список лідерів-імпортерів не змінюється під тиском обставин – це ОККО, WOG і UPG. кожна з компаній по своєму розподілила напрямки імпорту палива.

ОККО розподілила обсяги постачання між Румунією й Польщею приблизно порівну WOG додає до згаданих країн, контракт з Orlen Lietuva. UPG навпаки, зосередилась на постачанні практично з одного джерела – PCK Schwedt, який розташований в Німеччині.

У квітні 2022 року дефіцит палива на українських АЗС спрогнозували на місяць, а Кабмін буде змушений відкоригувати розрахунок ціни нафтопродуктів з урахуванням логістики, що подорожчала.