Що буде в жовтні на ринку українських нафтопродуктів і з ним, сказати ніхто не береться. Білоруські НПЗ стають на ремонт і попередили, що забезпечать лише виконання довгострокових контрактів сумарним обсягом 180 тис. т. Правда, на ринку не виключають, що сябри підрізали поставки у вересні, розраховуючи на вигідніший продаж цих партій у жовтні, коли "сухий" ринок буде готовий купувати за будь-якою ціною.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95". За його словами, велике навантаження ляже на порти, які за найближчий період понад 130 тис. т на місяць не приймали (це було восени 2015-го). Навіть якщо взяти в розрахунок жовтневого балансу 150 тис. т дизпалива, надходження якого очікується морем, дірка в балансі становить 165 тис. т, або 26%. Точніше, це те, що раніше закривала Росія.
"Припустимо, 80 тис. т вивантажить Гомель (який поки що на такі обсяги не вийшов). Залишаються 85 тис. т, які можна закрити двома шляхами, один з яких украй хисткий. Ідеться про море. Потужність із приймання нібито дозволяє (хоча Одеса закрила прийом танкерів у вересні на позначці 60 тис. т, немає вільних парків), але знову все впирається в залізницю, - вивезти такий обсяг із півдня, та ще й у розпал експорту агропродукції, буде проблематично, - зазначає експерт. - Найбільш реалістичний спосіб забезпечити жовтневий, а також листопадовий баланс (білоруські НПЗ швидко з ремонту не виходять) - нафтопродуктопровід. Внутрішні ціни вже з лишком дозволяють імпортувати навіть з урахуванням мита".
Автор підкреслює, що якщо в серпні купувати з труби не хотів ринок, то тепер не може (або не хоче) продавати постачальник. Дешеві обсяги, які до серпня качали в Новоград-Волинський, пішли на інші експортні напрямки.
Детальніше про проблеми з постачаннями дизельного палива читайте в статті Сергія Куюна ""Сухий" жовтень" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".