В Україні презентували Рамку фінансових компетентностей дітей та молоді України віком від 5 до 18 років, повідомляє сайт НБУ. Ідеться, зокрема, про набір знань, умінь, навичок і особливостей ставлення до питань у сфері управління особистими фінансами та споживання фінансових послуг. У розробці взяли участь фахівці Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства освіти і науки України та Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку.
«Згідно з дослідженнями рівень фінансової грамотності молоді — на низькому рівні, і ми прагнемо це змінити», — прокоментував голова Національного банку України Андрій Пишний.
За його словами, наступний крок — розроблення відповідно до Рамки навчальних програм і матеріалів та впровадження їх у навчальний процес.
«Фінансові компетентності — це неодмінна частина життя кожного й кожної з нас, адже рівень опанування ними визначає те, наскільки грамотно ми розпоряджаємося власними ресурсами. Ця Рамка допоможе сформувати цілісне й універсальне уявлення про рівень фінансової грамотності в дітей та молоді в Україні», — наголосив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Рамка слугуватиме підґрунтям для реалізації в Новій українській школі наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Крім того, вона сприятиме створенню сучасних навчальних програм і навчально-методичних матеріалів для учнівства і вихованців освітніх закладів та освітян.
«Системний підхід до поширення знань з фінансової грамотності й зусилля, які докладають до цього фінансові регулятори та освітянська спільнота, мають на меті формування високої фінансової культури українського суспільства як ключового показника економічної безпеки держави», — зауважила директорка-розпорядниця ФГВФО Світлана Рекрут.
Структура Рамки дітей та молоді повторює структуру Рамки фінансових компетентностей дорослого населення України, у якій компетентності поділено на чотири змістові розділи (кожен містить теми й підтеми):
- Розділ І. Гроші та угоди.
- Розділ ІІ. Планування та управління фінансами.
- Розділ ІІІ. Ризики та винагорода.
- Розділ ІV. Фінансовий ландшафт.
Також у Рамці виокремлено такі наскрізні лінії:
- цифрові фінансові компетентності;
- компетентності у сфері сталого розвитку;
- фінансова стійкість;
- підприємливість;
- громадянська відповідальність.
Кожну компетентність описано в трьох вимірах:
- обізнаність, знання та розуміння;
- навички та поведінка;
- упевненість, мотивація та ставлення.
Загалом у Рамці описано приблизно 900 фінансових компетентностей, які мають опанувати учні до моменту закінчення дошкільної, початкової (4-й клас), базової середньої (9-й клас) і профільної середньої освіти (12-й клас).
«Сьогодні регулятори ринків та інші державні інституції докладають максимум зусиль для відновлення економіки країни й розвитку всіх сегментів фінансової системи. Але важливою ланкою цих процесів є споживачі фінансових послуг, інструментів і проєктів. Українські діти й молодь мають зростати обізнаними у фінансовій сфері та набувати необхідних навичок», — зауважив голова НКЦПФР Руслан Магомедов.
Рамка доступна для вільного використання державними органами, приватними організаціями та громадянським суспільством. Для зручності користування нею в нагоді стане інструмент для швидкого добору фінансових компетентностей у форматі «Excel». За допомогою спеціальних тегів розробники освітніх програм, тренери з фінансової грамотності та практики зможуть обрати й підібрати найбільш релевантні компетентності для конкретних етапів життя дитини чи підлітка.
Раніше ми писали про те, що на тимчасово окупованих територіях Запорізької області до шкіл пішло 40 тисяч учнів, з них 3,3 тисячі — першокласники. Представники країни-агресора пишуть, що загалом в окупованих районах діють 123 школи. Відповідно до політики Росії, на всіх окупованих територіях діти мають навчатися за російськими стандартами. За відмову від навчання відомі випадки погроз батькам — від застосування штрафів до позбавлення батьківських прав і вилучення дитини.