UA / RU
Підтримати ZN.ua

Цього року "Укрзалізниця" планує зменшити кількість робітників та скоротити пасажирські перевезення

Також фінансовий план на 2017 рік передбачає збільшення вантажних перевезень та витрат на зарплату керівникам.

Урядовий комітет під головуванням першого віце-прем'єр-міністра Степана Кубіва у вівторок, 22 серпня, розглянув проект фінансового плану ПАТ "Укрзалізниця" на 2017 рік. Результати розгляду наразі невідомі, пишуть журналісти видання "Наші гроші".

Проект передбачає скорочення персоналу і падіння пасажирських перевезень, а також різке зростання доходів для керівництва та незначне збільшення вантажообігу у порівнянні з 2016 роком.

У пояснювальній записці до фінплану йдеться про те, що загальний вантажообіг у 2017 році запланований на рівні 232 млрд тонно-кілометрів (на 4,3% менше від плану на 2016 рік). Однак, оскільки фактове виконання плану тоді було ще менше, прогноз на цей рік більший від звіту за попередній рік на 2,5%.

Імпортні перевезення заплановані на рівні 19,20 млрд тонно-кілометрів (на 1,8% більше від звіту 2016 року). Також заплановане збільшення перевезень нафтопродуктів, вугілля та коксу, пов'язане з неможливістю поставок вітчизняної сировини. При цьому основною країною імпорту залишається Росія (53%), на другому місці Білорусь (16%), на третьому - США (показник і вид вантажу не вказано).

"Значне скорочення перевезень з Росії відбулось через припинення перевезень на "Запоріжсталь", "Дніпровський меткомбінат" і "ММК ім. Ілліча"", - зазначають журналісти видання.

Обсяг транзитних перевезень має скласти 20,41 млрд тонно-кілометрів (на 3,8% більше від звіту 2016 року). Очікується збільшення транзиту з Росії за рахунок перевезення вугілля, у тому числі до Польщі, Сербії та Молдови. По всіх інших вантажах обсяги перевезень продовжують зменшуватись через скорочення частки України та країн Балтії у загальному обсязі перевалки російських вантажів.

Експортні перевезення заплановані на рівні 81,42 млрд тонно-кілометрів (на 4,5% більше від звіту 2016 року). Основними країнами-експортерами є Швейцарія (14%), КНР (13%), Туреччина (8%). А Росія втратила власні позиції та перемістилась з другої на четверту сходинку.

Внутрішні перевезення прогнозуються на рівні 72,56 млрд тонно-кілометрів (на 2,1% більше від звіту 2016 року). Цей прогноз базується твердженні про те, що "українська економіка пристосувалась до функціонування в умовах окупації частини України та гібридної війни Росії проти України, включно з прямою російською військовою агресією".

При цьому доходи від перевезення вантажів, згідно прогнозам, мають скласти 66,15 млрд гривень (на 19% - 10,73 млрд гривень більше показника минулого року). В розрахунку врахована індексація тарифів на перевезення вантажів у межах України з червня 2017 року на 22,5%. Додаткові доходи від підвищення становлять 6,71 млрд гривень.

Також цього року планується зменшення пасажирських перевезень – 199,5 млн пасажирів (на 4% - 7,6 млн пасажирів менше показника минулого року). Найбільше "просяде" міжнародний пасажирообіг (14%) за рахунок скорочення поїздів. У внутрішньодержавному та місцевому сполученні перевезення скоротяться на 2% , порівняно з минулими роком, при цьому причини цього "просідання" не оприлюднюються. Приміське сполучення скоротиться на 7% за рахунок переходу пасажирів на альтернативні види транспорту.

Питома вага доходів від перевезень пасажирів в доходах від перевезень становить 9%, вантажні перевезення принесуть 91%.

Адміністративні витрати заплановані на рівні 1,74 млрд гривень (у два рази більше від звіту 2016 року у 877 млн гривень). Основна причина – збільшення витрат по фонду оплати праці на 531 млн гривень у зв'язку з переведенням частини персоналу на трудові угоди та підвищенням іншим працівникам посадових окладів на 25% з 1 березня 2017 року.

При цьому витрати на оплату праці працівників операційної діяльності заплановані у сумі 24,22 млрд гривень (на 28% - 5,38 млрд гривень більше показника минулого року).

Середньооблікова кількість працівників запланована на рівні 266,2 тисячі осіб (на 8,9 тисяч осіб менше минулорічної кількості). Порівняно зі звітом 2016 року, зменшення персоналу всіх видів діяльності заплановано на 14,4 тисяч осіб. Це пов'язано з природною плинністю кадрів та приведенням кількості працюючих до прогнозованого обсягу робіт.

Середньомісячна зарплата працівників запланована на рівні 7 тисяч 815 гривень (на третину більше звіту минулого року).

Середньомісячні витрати на одного працівника збільшено на 30%, а адміністративно-управлінського персоналу – на 123%, що обумовлено переведенням на трудові угоди керівників верхньої і середньої ланки. У експертному висновку секретаріату Кабінету міністрів України відзначається факт запланованого збільшення фонду оплати праці директорів "Укрзалізниці" з 74 до 142 млн гривень. Так, середньомісячна зарплата голови правління "Укрзалізниці" запланована на рівні 1,85 млн гривень, кожного з шести членів правління – 1,66 млн гривень.

Також на третій квартал 2017 року заплановані виплати винагород за підсумком роботи за 2016 рік в розмірі 50% окладу. Розмір винагороди заплановано у сумі 472 млн гривень.

Нагадаємо, раніше прем'єр-міністр України Володимир Гройсман заявив про те, що в ПАТ "Одеський припортовий завод" (ОПЗ), ПАТ "Укрзалізниця", Українському державному підприємстві "Укрхімтрансаміак" та ДП "Укрспирт" є необхідність у зміні менеджменту та створенні наглядових рад.

При цьому чистий прибуток 100 найбільших державних компаній України за січень-вересень 2016 року збільшився у 20 разів порівняно з аналогічним періодом 2015 року.