UA / RU
Підтримати ZN.ua

Британія та Фінляндія обговорили нові заходи для блокування нафтового “тіньового флоту” РФ

Треті сторони можуть бути зобов'язані робити більше для блокування танкерів у Балтійському морі та Ла-Манші.

Велика Британія й Фінляндія обговорюють можливість вимагати від третіх сторін робити більше для блокування російського “тіньового флоту” танкерів для перевезення нафти, який маневрує в Балтійському морі та Ла-Манші. Про це заявила міністр закордонних справ Фінляндії Еліна Валтонен, повідомляє The Guardian.

Читайте також: G7 планує обмежити можливості РФ використовувати тіньовий флот для перевезення своєї нафти — Bloomberg

Води навколо Фінляндії є ключовим “перевалочним пунктом” для приблизно сотні куплених Росією нафтових танкерів, які щомісяця, використовуючи непрозорі структури власності, перевозять близько 90 мільйонів тонн нафти через Балтійське море.

Валтонен розповіла, що ЄС розглядає подальший пакет санкцій.

“Дуже важливо, що G7 також бере активну участь у цьому питанні, оскільки очевидно, що тіньовий флот обходить верхню межу ціни на нафту”, - додала вона.

Читайте також: «Настав час покласти цьому край»: У Євросоюзі збираються вдарити санкціями по тіньовому флоту Росії

Валтонен відвідала Лондон, щоб підписати з міністром закордонних справ Великої Британії Девідом Кемероном угоду про стратегічне партнерство, яка відображає посилення зв'язків між двома країнами, нещодавно закріплених рішенням Фінляндії вступити до НАТО.

Обмеження ціни на російську нафту в 60 доларів за барель, запроваджене в грудні 2022 року, мало на меті скорочення потоку доходів до російського бюджету, водночас не спричиняючи величезного стрибка цін на нафту, який міг би послабити світову економіку.

За словами Валтонен, є докази того, що “тіньовий флот” РФ ігнорує вимоги страхування.

“Ми розглядаємо кілька способів ускладнити життя їхнім кораблям, а також тим країнам, під чиїми прапорами вони працюють”, - розповіла вона.

“Ми повинні знайти рішення не лише як ЄС, але й спільно з нашими партнерами та союзниками по всьому світу, щоб ефективно покласти цьому край, тому що це, очевидно, не лише екологічний ризик, але й спосіб для Росії продовжувати експортувати свою нафту та отримувати тверду валюту для своєї економіки. Ми будемо використовувати міжнародні організації, а також подивимося, наскільки міжнародне морське право дозволяє нам ефективно заборонити такий рух”, - додала Валтонен, зазначивши, що потрібні нові форми правозастосування.

“Це не дуже легко, тому що міжнародне морське право здебільшого спрямоване на відкрите судноплавство й ускладнює для будь-якої країни втручання у вільний рух. Закон був створений для зовсім іншого світу, ніж той, в якому ми зараз перебуваємо”, - попередила вона.

Багато країн Балтії та Північної Європи “нервують” через затримання суден, підозрюваних у непридатності до плавання, побоюючись, що це призведе до військово-морської конфронтації з Росією.

Читайте також: Новий пакет санкцій ЄС атакує російський СПГ, тіньовий флот та тих, хто обходить санкції – Reuters

Детальніше про те, як працює тіньовий експорт нафти з РФ раніше розповідали Артем Куюн та Іван Марченков.