UA / RU
Підтримати ZN.ua

Bloomberg: Сплеск попиту на дизель йде на користь нафті ESPO із Сибіру

Глобальний сплеск попиту на дизельне пальне йде на користь одному з ключових російських експортованих сортів нафти. Причому нафта, яку викачують з далекого сходу країни, торгується з рідкісною перевагою до світового стандарту Brent, йдеться в огляді Bloomberg.

Читайте також: В Орловській області РФ внаслідок удару дрона сталась пожежа на нафтобазі

За словами трейдерів, сибірська марка нафти ESPO (багатий дизельним паливом сорт, якому зазвичай віддають перевагу невеликі незалежні нафтопереробні підприємства в Китаї) майже піднялася до Brent (еталонна марка нафти, видобута в Північному морі).  Принаймні що стосується вантажів, які прибудуть наступного місяця. Це неабияка зміна у порівнянні з тим, що було на початку цього року, коли спостерігалися значні знижки на тлі ринкових потрясінь, що відбулися після 24 лютого, коли глобальні моделі купівлі зазнали значних змін.

Читайте також: Росія вперше дозволила неукріпленим нафтовим танкерам рухатися через Арктику: це загрожує екологічною катастрофою — FT

Зараз дизельне паливо є одним із найгарячіших пунктів світового енергетичного ринку, оскільки нафтопереробники намагаються виробити достатню кількість ключового промислового палива, незважаючи на те, що вони отримують хороші прибутки. У той же час обмеження пропозиції сирої нафти, запроваджені важковаговиками ОПЕК+ Саудівською Аравією та Росією з метою підвищення цін на нафту, скоротили обсяг більш концентрованих барелів, з більшим вмістом сірки. Такі зазвичай використовуються для виробництва дизельного палива, життєво важливого для промисловості та транспорту.

За словами трейдерів, які побажали залишитися невідомими, російська нафта ESPO, яка надходить до Китаю в жовтні, торгується з премією близько 50 центів за барель до марки Brent. За словами Віктора Катони, провідного аналітика щодо сирої нафти Kpler, це було б найвищим показником відтоді, як західні країни запровадили обмеження цін щодо сировини з Росії.

Читайте також: Угорщина заявила, що в неї зросли ціни на паливо через підвищення Україною плати за транзит нафти

«Востаннє ESPO був позитивним щодо Brent у листопаді 2022 року», — сказав Катона. Незважаючи на те, що сорт залишається фаворитом серед приватних переробників Китаю, державні нафтопереробні підприємства також збільшили закупівлі, приймаючи на чотири-сім більше вантажів жовтневого завантаження ESPO, ніж зазвичай.

Разом із ESPO, інші сорти сирої нафти, багаті середніми дистилятами, також різко зросли. Серед них Murban Абу-Дабі, а також Bonga з  Нігерії.

Нагадаємо ,згідно з нещодавнім прогнозом Bloomberg, світовому ринку загрожує  найбільший дефіцит нафти з 2007 року.