UA / RU
Підтримати ZN.ua

Блокада кордону шкодить не лише Україні, а й Польщі – оглядач

Офіційна Варшава не підтримує цього протесту, але поки переймається більше формуванням коаліції, аніж врегулюванням питання.

Хоча організатори протесту перевізників на кордоні України та Польщі  отримали дозвіл на проведення акції до 3 січня, ні уряд Польщі, ні влада Люблінського та Підкарпатського воєводств, ні політичні партії не підтримують блокади, оскільки вона шкодить іміджу Польщі у Європейському Союзі, вказує у своїй статті «Чи поступиться Україна тиску польських перевізників?» Володимир Кравченко.

Автор зазначає, що окрім підриву іміжу Польщі в Європі як надійного партнера, зокрема й у питанні відновлення України, блокада суперечить позиції Варшави щодо сприяння роботі «Шляхів солідарності» для транзиту українських товарів.

Невдоволені ситуацією і представники європейського бізнесу, адже польські автоперевізники роблять їх заручниками власних інтересів, коли блокують транспортування різної продукції в межах виконання різноманітних контрактів.

Як зазначила у коментарі ZN.UA експертка Київської школи економіки Надія Коваль, в Польщі перебуває близько половини всіх автоперевізників ЄС і  поляки відчувають загрозу для свого становища в Європі з боку українських колег. Саме тому вони хочуть обмежити доступ українським водіям на європейський ринок.

«Поляків також не може влаштовувати те, що вони по два тижні стоять порожні на кордоні. Серед вимог є дуже радикальні. Але їх висунули в надії отримати бодай щось», — вказує вона.

Читайте також: Вимоги польських перевізників до України є неправомірними і повинні залишитися без відповіді - Найєм

Водночас для України  обмежена блокада прикордонних пунктів пропуску означає серйозні ускладнення під час транзиту українських товарів на європейський і світовий ринки, а також порушення роботи  коридору для експорту української сільськогосподарської продукції в умовах морської блокади з боку Росії.

«Обмежена блокада — це привнесення в україно-польські відносини нового подразника на додачу до вже наявних розбіжностей Києва й Варшави в питаннях політики історичної пам’яті та заборони Польщею імпорту українського зерна на польський ринок», - зазначає Кравченко.

Нагадаємо, проблему квот, які польська сторона раніше видавала українським автоперевізникам,  було розв’язано влітку 2022 року підписанням угоди про «транспортний безвіз», яка діє до липня 2024 року.