Значна кількість компаній зі штаб-квартирами в Європейському Союзі та країнах G7 продовжують працювати та інвестувати в Росії. Таких висновків дійшли дослідники з університету Сент-Галлена.
Відповідно до даних, отриманих професором Саймоном Івенеттом та професором Нікколо Пізані з Міжнародного інституту розвитку менеджменту, на момент вторгнення Росії в Україну, в ній вели діяльність 2405 дочірніх компаній, що належали 1404 компаніям з ЄС і G7. Попри жорсткі санкції Заходу, на кінець листопада 2022 року менше 9% цієї групи компаній відмовилися від принаймні однієї дочірньої компанії в Росії.
Іноземні компанії зі штаб-квартирами в Сполучених Штатах залишали російський ринок більш охоче за європейські та японські.
Тим не менш, результати показують, що менше 18% американських дочірніх компаній, які працюють в Росії, за рік після вторгнення були повністю виведені з країни. З числа японських компаній російський ринок залишили 15%, і лише 8,3% європейських компаній пішли з Росії.
З тих компаній ЄС і G7, що залишилися в Росії, 19,5% належать Німеччині, 12,4% — Америці, ще 7% є японськими транснаціональними компаніями.
«Ці висновки ставлять під сумнів готовність західних компаній від’єднатися від економіки країни, яку їхні уряди зараз вважають геополітичним суперником», — йдеться в заяві авторів дослідження.
Згідно зі складеним Єльським університетом списком, деякі з найбільших світових компаній, такі як Ford, Renault, McDonald's, Ikea та Shell, залишили Росію, проте багато інших, як-от гігант споживчих товарів Unilever, франшиза швидкого харчування в США Subway та італійський виробник макаронних виробів Barilla, продовжують працювати.
Раніше повідомлялось, що попри те, що багато брендів заявили про вихід з російського ринку, їх продукція знайшла шлях назад менш ніж за три місяці.