UA / RU
Підтримати ZN.ua

Бензин та дизпаливо в Україні: що буде з цінами у травні та червні

Проблеми потроху вирішуються, але в червні на країну чекають «нові виклики».

Через війну внутрішнє виробництво зруйноване, запасів вже немає. Необхідно будувати нову систему забезпечення через європейський кордон, через який раніше майже нічого не постачали. А для цього потрібен час. Про це розповів Сергій Куюн, директор консалтингової компанії А-95 у колонці для НВ.

1. Намітився план вирішення проблеми. Проте, по-перше, ментальність європейців. Це не найшвидших людей у світі, але, безперечно, чудових. По-друге, не все вирішують гроші, як це зазвичай працює у нас. 

«Тобто, перспективи є, вони обнадійливі, але потрібен час. Та ще не факт, що ми вже бачимо всі проблеми на цьому шляху. Дехто вважає, що проблема у попиті вища за постачання», - вважає експерт.

2. Скасування держрегулювання не вирішить проблему. Ціни на пальне можуть злетіти до 60-70 грн/л і вище, що приб'є попит, припинить спекуляції з перепродажем пального та забезпечить вільний продаж. Такі ціни будуть 100% прибутку (який між собою розділять оптовики та АЗС), але це ніяк не допоможе більше постачати.

«Скажу більше: коли закордонні постачальники та перевізники побачать таку лібералізацію, додатково збільшать тарифи», – зазначив Куюн.

3. Що сьогодні. Високі ціни та довгі черги роблять свою справу, споживання потроху падає, але постачання потроху, але зростає.

«Активно збільшується обсяг постачання автотранспортом, у тому числі завдяки оперативному зняттю бюрократичних перешкод. Але головна проблема — із залізничними партіями, яка теж має перспективу поступового вирішення», - додав він.

4. До кінця травня дефіцит трохи згасне. Навряд чи зникнуть обмеження, але вони будуть настільки суворими. Але в червні на нас чекає новий виклик — жнива, але й на той час мають покращитися постачання за декількома напрямками. Загалом до серпня має запрацювати нова система постачання.

«Якщо комусь дискомфортно без бензину, згадайте про наших хлопців на фронті, одразу попустить», - підкреслив Куюн.

Читайте також: Польща надасть Україні 25 тисяч тонн бензину

Як писала ZN.UA,  пожвавлення ринку палива очікувалося до кінця травня, а для повного подолання дефіциту експерти давали до двох місяців. Про це у коментарі   ZN.UA   про ситуацію на ринку пального в Україні розповідав директор ТОВ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн.

У той же час , 17 травня під головуванням Прем'єр-міністра Дениса Шмигаля відбулася онлайн-зустріч із представниками паливного бізнесу із забезпечення внутрішнього ринку пальним.   За підсумками наради учасники ринку надали уряду певні поради, суть яких у Кабміні вирішили не розкривати. Але пообіцяли, що обговорять їх із членами уряду.

Власне, за кілька годин після наради і з'явилося рішення про відміну регулювання цін.