UA / RU
Підтримати ZN.ua

Асоціація добувних підприємств виступила проти підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення та звернулась до Шмигаля

Можливе збільшення тарифів на вантажні перевезення залізницею вкрай негативно вплине на видобувну промисловість. Також це вкрай негативно вплине на обороноздатність нашої держави. Тому замість цього «Укрзалізниці» потрібно скоротити та оптимізувати свої витрати, вказано у листі Асоціації добувних підприємств (НАДПУ) до глави урду Дениса Шмигаля, який є у розпорядженні редакції «Інтерфакс-Україна». 

 «Добувачі та промисловці корисних копалин зазнали чи не найбільших втрат через війну: величезна кількість гірничих об’єктів, ГЗК, ГМК  опинилися якщо не під окупацією, то під регулярними обстрілами. Близько 40% добувних підприємств припинили свою роботу внаслідок бойових дій. Металургійна промисловість взагалі безповоротно втратила мінімум 40% потужностей», – йдеться у листі.

В Асоціації додали, що у ситуації, яка зараз склалася в Україні, кожне додаткове фіннавантаження на підприємства може призвести до катастрофічних наслідків. Особливо це стосується частини додаткових логістичних витрат.

Водночас після відкриттів морських портів, вказано у листі, відчутно пожвавились і залізничні вантажні перевезення. Зокрема, у перші шість місяців цього року УЗ отримала 43 млрд гривень доходів від вантажних перевезень. Це плюс 17% до попереднього року. Водночас це плюс 3,1 млрд грн прибутку.

«Неприпустимо замість підвищення ефективності залізничної монополії безконтрольно та нескінченно розширювати базу витрат та роздувати собівартість, систематично заганяючи стратегічне підприємство у збитки», – підкреслили в Асоціації.

Як зазначили в НАДПУ, рентабельність вантажоперевезень минулого року становила +27%. Тоді як від пасажирських перевезень чекають збитків у розмірі 20 млрд грн. При цьому «Укрзалізниця» досі не має жодного конкретного плану щодо оптимізації витрат, покращення продуктивності роботи компанії та подальшого розвитку вантажної бази.

«Вантажі тікають із залізниці через високі тарифи на автомобільні дороги, і у керівництва існує єдиний план дій на цей випадок – підвищувати тарифи тим вантажам, які поки що залишилися. Але підняття залізничних тарифів зведе нанівець рекордні перевезення сировинних вантажів та залишить «Укрзалізницю» без додаткових надходжень», – йдеться у листі до Шмигаля.

Якщо говорити про тарифи УЗ, то сьогодні в доларах вони в середньому у 1,5 раза перевищують часи до повномасштабного вторгнення РФ. Деякі підприємства не можуть працювати без збитків, тому зменшують свої виробничі показники. Відповідно УЗ отримує менше доходів від перевезень. Тоді як у Євросоюзі країни впроваджують тарифні стимули, аби підтримати якось залізничні перевезення.

«В Україні запровадження подібних стимулів також могло б стати ефективним інструментом для підтримки вітчизняного бізнесу та зміцнення економіки. Від цього виграє державний бюджет і стабільність національної валюти. Тому закликаємо надати доручення АТ «Укрзалізниця» вжити заходів, що будуть спрямовані на скорочення витрат та зниження тарифів на вантажні перевезення за рахунок збільшення обсягів вантажних перевезень. Ми впевнені, що цей крок сприятиме відновленню економічного потенціалу країни та зміцненню її обороноздатності», – підсумувала Асоціація.

Нагадаємо, очільник «Укрзалізниці» Євген Лященко заявив, що компанія планує знову підвищувати тарифи. І це попри те, що УЗ фіксує прибуток у розмірі 3,1 млрд грн.