UA / RU
Підтримати ZN.ua

АМКУ попросив Коломойського поводитись так, ніби у нього є конкуренти

Антимонопольний комітет України (АМКУ) зобов’язав авіакомпанії «Дніпроавіа» та «АероСвіт», що входять до альянсу «Українська авіаційна група» (контролює бізнесмен Ігор Коломойський), знизити тарифи на внутрішніх рейсах до рівня, «який би існував за умов значної конкуренції на відповідному ринку».

Як повідомили у прес-службі антимонопольного відомства, у період льотної навігації IATA «Зима 2010-2011» ВАТ «Авіаційна компанія «Дніпроавіа» було єдиним авіаперевізником за маршрутами «Київ – Дніпропетровськ – Київ», «Київ – Івано-Франківськ – Київ», «Київ – Луганськ – Київ», «Київ – Львів – Київ», «Київ – Одеса – Київ», «Київ – Севастополь – Київ», «Київ – Ужгород – Київ», «Київ – Харків – Київ» та «Київ – Чернівці – Київ».

Як встановив Комітет, ціни на авіаквитки зазначених маршрутів у 1,3-1,7 разів вищі, ніж тарифи на авіаперевезення пасажирів за маршрутом «Київ-Сімферополь-Київ», на якому у вказаний період працювало чотири авіакомпанії, тобто на якому існувала конкуренція.

У свою чергу, виявлено, що вартість перевезень «АероСвіт» за маршрутом «Київ – Донецьк – Київ» перевищують тарифи «Міжнародних авіаліній України» (МАУ) на авіаперевезення за аналогічним маршрутом. Зокрема максимальні тарифи у «економ-класі» вищі у 1,7 рази, мінімальні тарифи у «бізнес-класі» – у 1,8 рази.

Такі дії «Дніпроавіа» та «АероСвіт» містять ознаки порушення конкуренційного законодавства, зауважують у АМКУ.

Присутній на засіданні Комітету уповноважений представник ЗАТ «Авіакомпанія «АероСвіт» повідомив про зниження тарифів на окремі авіаперевезення та готовність подальшого зниження цін на авіаквитки, особливо, за умови запланованого зниження тарифів на аеропортові послуги.

Як повідомлялося раніше, за попередніми підрахунками АМКУ, авіакомпанії повинні знизити тарифи на внутрішньоукраїнські перевезення на 15-20%.

Нагадаємо, раніше міністерство Бориса Колеснікова оприлюднило нове положення про призначення перевізників на міжнародні авіалінії, "завдяки" якому авіакомпанії І.Коломойського можуть втратити вагому частку авіаперевезень на кількох затребуваних міжнародних маршрутах. Основне нововведення, здатне змінити правила гри на ринку пасажирських авіаперевезень, полягає у введенні обмежень на видачу одного і того ж призначення авіакомпаніям, пов'язаним відносинами контролю. Окрім того, поява між підприємствами відносин контролю має стати підставою для позбавлення перевізника права на видане призначення.