UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ахметов через нардепа Волинця хоче знизити для себе тарифи на перевезення руди і вугілля — журналіст

12 жовтня деякі залізничники заявили про початок «італійського страйку».

Олігарх Рінат Ахметов намагається «збити» підвищення тарифів на перевезення своїх руди і вугілля, організовуючи «страйки» залізничників. Робить він це через нардепа від «Батьківщини» Михайла Волинця, якого пов‘язують з олігархом. Про це повідомляє Телеграм-канал «Монополіст», що належить головному редактору видання Бізнес.Цензор.нет Сергію Головньову.

За даними джерел каналу, Волинець, який контролює «Вільну профспілку залізничників» (ВПСЗ), днями організував так званий «італійський страйк» на «Укрзалізниці». Річ у тому, що Спілку очолює Володимир Козельський - помічник Волинця. 

«Члени профспілки не приймають локомотиви в роботу згідно чинних норм, прискіпуючись до дрібниць. Через це УЗ затримує перевезення в період пікового сезону вивозу зерна в порти для експорту. ВПЗУ і Волинець вимагають підвищити зарплату, що логічно. І, чомусь – змінити правління і наглядову раду УЗ. Показово, що коли до березня 2021 року УЗ очолював лояльний до Ахметова Володимир Жмак, Волинця зарплата залізничників не хвилювала. Хоча тоді вона також не росла. ВПЗУ представляють близько 900 співробітників УЗ», - йдеться у повідомленні.

Як пише «Монополіст», керівник УЗ Олександр Камишін паралельно веде перемовини щодо підвищення зарплати з Профспілкою залізничників і транспортних будівельників Вадима Бубняка. Більшість робітників УЗ є її членами. В УЗ прогнозують, що угода про зростання виплат може з‘явитися впродовж двох тижнів. 

Своєю чергою Ахметов, йдеться у повідомленні, домагається скасування тарифів на вантажні перевезення для першого тарифного класу. Вони мають зрости з 1 січня 2022 року на 30%. До таких належать вугілля й залізна руда, які чи не найбільше видобуває Метінвест Ахметова-Новинського і ДТЕК Ахметова відповідно. Саме ці копалини складають понад половину від усіх перевезень «Укрзалізниці», а тарифи на них не покривають собівартості. Ймовірно, саме тому УЗ не має грошей на підвищення зарплат. 

Автори звертають увагу на те, що так звані «страйки» й протести супроводжують телекамери каналу Ахметова - ТРК «Україна». А його журналісти повторюють про «вбивче для промисловості» рішення – підвищити тарифи УЗ на перевезення вантажів. 

«Коли в 2015 році ДТЕК Ахметова вимагав підвищення тарифів на електроенергію, саме Волинець організовував протести шахтарів у Києві. Коли у вересні 2020 року Ахметов не міг поділити з Коломойським Криворізький залізорудний комбінат (КЗРК), саме Волинець організовував страйки на КЗРК. Та він вже і не ховається», - наголошується у повідомленні.

Нагадаємо, раніше повідомлялося про плани робітників УЗ розпочати «італійський страйк» з 12 жовтня. Він передбачає їх вихід на роботу, але виконання лише тих дій, які не суперечать техніці безпеки та посадовим інструкціям. Серед іншого залізничники скаржилися на затримку зарплат, постійні перенесення їх підвищення та важкі й небезпечні умови праці.