UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ахметов отримає контроль над найбільшим залізничним вантажоперевізником

Група "Систем Кепітал Менеджмент" (СКМ) Ріната Ахметова збільшує свій вплив на ринку залізничних вантажних перевезень.

Антимонопольний комітет (АМКУ) видав підконтрольній бізнесмену Рінату Ахметову компанії СКМ дозвіл на одержання контролю над ТОВ "Лемтранс" (Донецьк) - найбільшим в Україні приватним оператором вантажних вагонів.

Зокрема, з бізнесу, 100% якого оцінюється у $ 600 млн (4,8 млрд грн), може вийти народний депутат Антон Пригодський. Це дозволить СКМ збільшити свою частку з 19,95% статутного фонду до понад 50%. В майбутньому компанія планує сконцентрувати всі 100% акцій.

Угода повинна закритися до кінця року, що дозволить СКМ економити $12-20 млн на рік на перевезення продукції своїх підприємств, підрахували аналітики, пише "Коммерсантъ-Украина".

Парк "Лемтранс" в його нинішньому стані здатний забезпечити перевезення близько 40% вантажопотоку підприємств СКМ, говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. За даними СКМ, в 2011 році вантажопотік підприємств групи на залізниці склав 98 млн тонн - 21% від всього ринку вантажних перевезень.

Усього за підсумками минулого року залізницею було перевезено 468 млн т (+8,2%).

В минулому році "Лемтранс" купив більш 1,38 тис. піввагонів. Сума запланованих СКМ інвестицій в 2012 році на придбання 5 тис. нових вагонів складе більше $350 млн.

За оцінками ІК "АРТ-Капітал", річна виручка "Лемтранс" досягає близько 3,8 млрд грн, чистий прибуток - близько 480 млн грн, EBITDA - близько 750 млн грн.

Гендиректор асоціації "Металургпром" Василь Харахулах наголошує, що контроль над вагонним парком важливий для СКМ з точки зору забезпечення перевезень продукції її ключових компаній - "Метінвесту" і ДТЕК. "Наявність власного вагонного складу у даному сегменті - це суттєва перевага, оскільки дозволяє забезпечити стабільність постачань, що особливо важливо з урахуванням проблем з поверненням вагонів, що мали місце в галузі на початку минулого року", - говорить він. !zn

Читайте також:

«Укрзалізниця» збирає наступний Майдан

Росія однією перевіркою змогла паралізувати українські вагоноремонтні і вагонобудівні заводи

«Укрзалізниця» має намір влізти у 28-мільярдний борг заради купівлі 500 локомотивів