UA / RU
Підтримати ZN.ua

Аеропорт "Бориспіль" передадуть у концесію

Ключове завдання концесії - вирішити низку проблем, що накопичилися в аеропорту, пов'язаних з рівнем обслуговування пасажирів і авіакомпаній. "Бориспіль" буде трансформований в міжнародний хаб: для цього планується залучити професійного експлуатанта з міжнародним досвідом роботи.

Уряд України вніс державний міжнародний аеропорт (ДМА) "Бориспіль" у перелік об'єктів держвласності, які підлягають передачі в концесію на конкурсній основі.

Як говориться в повідомленні Мiнiнфраструктури в четвер, відповідну постанову напередодні підписав прем'єр-міністр Микола Азаров.

"Аеропорт "Бориспіль" буде трансформований в міжнародний хаб: для цього планується залучити професійного експлуатанта з міжнародним досвідом роботи", - відзначає міністерство.

Згідно з рішенням уряду, ключове завдання концесії - вирішити проблеми, що накопичилися в аеропорту, пов'язані з рівнем обслуговування пасажирів і авіакомпаній, забезпечивши ефективне управління "Борисполем" і створення умов для збільшення пасажиропотоку.

Концесіонер, згідно з постановою, буде обраний на відкритому конкурсі, умови якого уряд доручив розробити Мiнiнфраструктури. Концесіонер повинен буде забезпечити підвищення рівня наземного сервісу, продуктивність роботи персоналу, збереження робочих місць і соціальних гарантій. Переможця концесійного конкурсу визначатиме Кабмін.

"Перевага цієї форми роботи полягає в тому, що сам аеропорт залишається в державній власності, при цьому інвестиційне навантаження бере на себе приватний інвестор. Для аеропорту "Бориспіль" це дуже важливо - адже все, що було побудовано до Євро-2012, переважно, будувалося за кредитні кошти", - наводиться в повідомленні Мінінфраструктури коментар заступника глави відомства Дмитра Демидовича.

За його словами, механізм концесії дозволяє ефективно здійснювати проекти державно-приватного партнерства. "Якщо далі держава буде визначати політику розвитку аеропорту, а приватний інвестор буде здійснювати вкладення - це дуже сильний тандем", - вважає заступник міністра.

Згідно з умовами конкурсу, майбутній концесіонер "Борисполя" повинен буде обслуговувати кредитні зобов'язання в розмірі понад $600 млн, а також інвестувати в розширення терміналу D із добудовою трансферної зони і термінальної частини з обслуговування внутрішніх рейсів понад $100 млн, а в цілому за два роки - не менше 2,3 млрд грн (близько $280 млн за поточним курсом).

Мiнiнфраструктури вважає доцільною передачу в концесію цілісного майнового комплексу, а не окремо визначеного майна.

"Я думаю, що в результаті концесійного конкурсу буде обраний гідний інвестор, який має досвід управління подібними проектами і зможе реалізувати ті стратегічні плани, які закладає Міністерство інфраструктури", - заявив Демидович.

Як повідомлялося, концесія як інструмент розвитку авіаперевезень була закладена в Державну комплексну програму розвитку авіапромисловості України до 2010 року, а потім вона стала складовою частиною Програми економічних реформ на 2010-2014 роки.

У травні цього року віце-прем'єр Борис Колесніков публічно заявив про можливість проведення конкурсу з концесійного управління ДМА "Бориспіль" у жовтні-листопаді поточного року.

ДМА "Бориспіль" є головним аеропортом країни і забезпечує 65% пасажирських авіаперевезень України. Це єдиний аеропорт України, з якого здійснюються трансконтинентальні рейси.

Підприємство має дві злітно-посадочні смуги: одну - довжиною 4000 метрів і шириною 60 метрів, другу - довжиною 3500 метрів і шириною 63 метри.

Аеропорт "Бориспіль" в січні-червні 2012 року збільшив чистий прибуток на 12,7% в порівнянні з аналогічним періодом 2011 року - до 270,5 мільйона гривень, а чистий дохід - на 13%, до 720,4 мільйона гривень. За перше півріччя 2012 року він обслужив 3,833 мільйона пасажирів, що на 11% більше, ніж за аналогічний період 2011 року. !zn

Читайте також:

У «Борисполі» відкрився найбільший в Україні термінал

Психічно хворий «замінував» аеропорт «Бориспіль», паралізувавши повітряні ворота країни на декілька годин

«Бориспіль» може відмовитися від обслуговування рейсів авіакомпаній-боржників