Третьяковська галерея оприлюднила останні дослідження однієї з найбільш відомих робіт Казимира Малевича. Автори дослідження – співробітники Третьяковської галереї Катерина Вороніна, Ірина Рустамова та Ірина Вакар з'ясували, що під "Чорним квадратом" ховається кольорове зображення, і не одне, а два.
Як заявила Вороніна, "було відомо, що під зображенням "Чорного квадрата" було якесь зображення на задньому плані. Ми з'ясували, що таких зображень не одне, а два. І довели, що первісне зображення – це кубофутуристична композиція, а зображення, що лежить під "Чорним квадратом", колір якого можна побачити у кракелюрі, – це протосупрематична композиція".
У рентгенівських променях на "Чорному квадраті" добре видно обриси іншої картини Казимира Малевича. Під мікроскопом видно, як крізь кракелюр, тобто тріщини "Чорного квадрата", просвічує інший барвистий шар.
Дослідники також майже розшифрували напис на "Чорному квадраті", який вважається авторським. Для повної розшифровки не вистачає трьох букв. У слові, що починається на "н", і закінчується на "ов". Вся фраза, на думку дослідників, звучить як "Битва негрів в темній печері". Таким чином, картину Малевича можна вважати чимось на зразок заочного діалогу митця з автором полотна, написаного в 1882 році французьким письменником і ексцентриком Альфонсом Аллі. Його картина називається "Битва негрів в темній печері пізно вночі". У сучасному суспільстві обидві назви вважаються неполіткоректними і носять дискримінаційний характер.
Не дивлячись на те, що з моменту написання картини пройшло вже 100 років, вона є одним з найзагадковіших творів мистецтва, навіть для самого автора. Сам Малевич так писав про картину: "я не міг ні спати, ні їсти, і намагався зрозуміти, що ж я зробив – але не міг".
У 2012 році рішенням Київради одна з вулиць у Голосіївському районі Києва була названа ім'ям Казимира Малевича. Прийняття такого рішення присвячене 135-річчю з дня народження всесвітньо відомого художника-авангардиста, одного з засновників нових напрямків в абстрактному мистецтві.