UA / RU
Підтримати ZN.ua

Новий керівник балету Національної опери обіцяє осучаснити репертуар

Новий керівник балетної трупи Національної опери України відомий танцівник Денис Матвієнко вважає, що театру потрібні брендові вистави, а також гонорари і гастролі іншого рівня. Тому сучасна хореографія на сцені НОУ — одна з головних цілей для нього, у зв'язку з чим він обіцяє оновити репертуар опери і запросити для цього найбільш затребуваних постановників.

Новий керівник балетної трупи Національної опери України відомий танцівник Денис Матвієнко вважає, що театру потрібні брендові вистави, а також гонорари і гастролі іншого рівня. Тому сучасна хореографія на сцені НОУ - одна з головних цілей для нього, у зв'язку з чим він обіцяє оновити репертуар опери і запросити для цього найбільш затребуваних постановників.


«Я отримав статут, в якому зазначено, що керівник балетного цеху зобов'язаний оновлювати балетний репертуар. Але ще не ознайомившись з ним, я запропонував список прем'єр на два роки вперед», - повідомив Д.Матвієнко в інтерв'ю «Коммерсантъ-Украина».

Так, на запитання, що нового у репертуарі можна очікувати найближчим часом, новий керівник балету повідомив, що у квітні 2012 року планується два одноактних сучасних балети («Розповімо про це докладніше, як тільки буде підписано контракти»). Також зараз ведуться перемовини з Наталією Макаровою, і, якщо все складеться, до кінця 2012-го вона повинна буде зробити нову версію "Баядерки", оскільки в нинішній виставі застаріли не тільки декорації та костюми, але і хореографія. Окрім того, до кінця року планується оновити "Жизель".

«У світі безліч цікавих постановників і балетних шедеврів, а в репертуарі НОУ - жодного модерн-балету! Тут будь-який сучасний спектакль може стати подією ... Я вважаю, що потрібно ставити як мінімум один сучасний спектакль на рік. Звичайно, хочеться більше, але тепер ми можемо собі дозволити один класичний повнометражний спектакль на рік і кілька сучасних. Зараз криза, і все впирається у фінанси».

Разом з тим, за словами Д.Матвієнка, що стосується фінансування, то «гроші є»: «Міністр культури сказав: "Займайся творчістю, а ми допоможемо, чим зможемо"» (нагадаємо, що саме міністр культури Михайло Кулиняк запросив Д.Матвієнка до НОУ).

«Що йде в Національній опері? Постановки маловідомих місцевих або таких же маловідомих запрошених хореографів», - нарікає він. За його словами, хореографи, з якими планує співпрацювати Національна опера, - це «дуже відомі і дуже затребувані постановники». Зокрема, Д.Матвієнко розповів про бажання попрацювати з творцем театру "Київ модерн-балет" Раду Поклітару (раніше 2002-му він уже поставив у НОУ два прекрасних балети - "Весну священну" і "Картинки з виставки").

Що стосується інших проблем у НОУ, то, за словами Д.Матвієнка, це, перш за все, дисципліна. «Тут стало нормою не прийти на репетицію, на клас, вийти на сцену у нетверезому стані, - нарікає він. І додає - Двох таких людей вже звільнено».

Він також повідомив, що наприкінці січня відбудеться перевірка на профпридатність кадрів у трупі: «Всі артисти знають свої недоліки, у них є два місяці, щоб прийти в форму». Відповідаючи на питання, чи планується кадрова ротація, новий керівник запевнив, що у нього до підлеглих «виключно професійний підхід»: «Хто не може танцювати (усього у трупі 170 осіб, - ред.), з тими попрощаємося, бо хороша людина - не професія». «Я записую всі помилки кожного з танцівників, яких буває на сцені по 60-70 осіб. Після вистави йду за лаштунки і одних хвалю, іншим роблю зауваження. Не розумію, чому раніше цього ніхто не робив», - розповідає Д.Матвієнко.

«НОУ представляє країну, а якість починається з елементарних речей. Змінити менталітет артистів і викладачів - ось що найважче», - резюмує Д.Матвієнко.

Окрім того, каже він, раніше у НОУ не було запасного складу, але тепер він з'явиться. Також вже продовжено тренувальні класи, а жіночому складу кордебалету «довелося пояснити, що тренуватися треба на пуантах, а не 'пішки'» - раніше за цим не слідкували.