UA / RU
Підтримати ZN.ua

Названо українські театри, які найактивніше дружать з Facebook

Найпопулярнішим театром є Молодий, а серед зірок – Ольга Сумська, Ахтем Сеїтаблаєв, Ірма Вітовська.

Напередодні Міжнародного дня театру DT.UA спробувало визначити, які українські театри та театральні зірки є найактивнішими користувачами Facebook. Сьогодні український театр багато у чому виграє інформаційно саме завдяки соцмережам. Бо є відкрите поле для піару, промоції багатьох нових проектів, нових імен. Навіть невідомі театри мають можливість заявити про себе, якщо є цікавий привід.

"Сьогодні нашу Мельпомену можна перейменувати на Facebook, адже іноді саме він вирішує, якій події бути чи не бути. Він же першим тріскоче - вдала прем'єра чи то ганебний провал. Інколи саме Facebook визначає подальшу долю тієї чи іншої вистави та її комерційну складову. І як це не сумно, іноді навіть якість вистави тут ні до чого!", - вважає директорка "Дикого театру" Ярослава Кравченко.

У актриси Ірми Вітовської в Facebook налічується близько 28 тисяч підписників. "Для мене сторінка Facebook це і персональне медіа, і громадська трибуна, і територія особистих смаків-пристрастей, тобто там всього потроху. І, безумовно, соцмережі і, Facebook зокрема, за останні часи помітно змінили світ нашого театру та світосприйняття театру. Тому що стало більше дискусій, оперативної інформації про проекти, резонансні вистави. Є чимало цікавих особистих вражень критиків та щирих глядачів, які стають згодом орієнтиром для багатьох", - поділилася актриса.

Якщо складати умовний рейтинг театральних лідерів (саме за кількістю підписників), то серед них є - Римма Зюбіна (на її сторінці значиться майже 14 тис. підписників), Лілія Ребрик (акторка Молодого театру та телеведуча також має близько 14 тис. підписників). Чимала кількість шанувальників у актриси Олесі Жураківської - близько 7 тис. підписників. Така ж цифра підписників – близько 7 тис. – у Ярослави Кравченко.

Окремим рядком у подібній ієрархії FB-цінностей проходять Ольга Сумська (49 тис. підписників), Ахтем Сеїтаблаєв (37 тис. підписників), оскільки вони активніші в кіно, телебізнесі, де є глобальна масова аудиторія.

Найчисленніша армія підписників – серед столичних театрів - на сьогодні у Київського Молодого: їх там більше 17 тис. У "Дикого театру" близько 12 тис. фанатів, яким "подобається" продукція театру. В Театрі "Актор" останнім часом показники підскочили до 9700 тис. Надактивний у цьому FB-напрямку театр "Золоті Ворота": попри те, що у них камерний простір, шанувальників, які натиснули позначку "подобається" на офіційній сторінці Facebook - близько 8 тис. На сторінці Театру драми і комедії на лівому березі Дніпра – 10 632 прихильники, які тиснуть на "подобається".

У Національних театрів на цій царині така картина: серед тих, кому "подобається" сторінка Театру Лесі Українки - майже 4 тис. шанувальників. Краща картина у колі друзів Театру Івана Франка - там кількість "подобається" понад 12 тис. В Національній опері – "подобається" - 6 356 тис. І майже рекорд серед Національних в столичній опереті: там FB-"подобається" дорівнює 14,5 тис.

"Найбільше наші користувачі щедрі на лайки та репости, коли інформація стосується театрального улюбленця, того, кого знає більшість. Часто користувачі активно реагують на відоме ім'я або на несподівані новини. Повірте, якби написали, що у Львівському Національному театрі ім. М.Заньковецької поставлять п'єсу Бушара "Том на фермі", то це спричинило би шалений галас і активізувало підписників", - розповіла модератор професійної групи "Театральна комунікація", акторка Світлана Сурай.

Читайте повністю статтю Олега Вергеліса "Як Цукерберг змінив український театр" у найближчому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".