19 жовтня в ресторанах Львова пройшла акція "Відкритий чек" в рамках "Бієнале довіри", під час якої офіціанти приносили відвідувачам відкритий чек, а ті самі могли вирішити, яку суму заплатити. В акції взяло участь близько 30 львівських ресторанів, але більшість їх них були змушені завершити її ще до офіційного фінішу, оскільки відвідувачі надміру занижували вартість замовлення.
Варто відзначити, що в чеках, які приносили відвідувачам, вказували повну вартість замовлення, а нижче залишали спеціальну порожню графу, в якій гості закладу могли написати суму, яку вони готові заплатити. Подібна акція поширювалася тільки на основне меню, за алкоголь потрібно було платити повну вартість.
Як повідомляє ZAXID.NET, у деяких ресторанах акція йшла тільки півдня, а потім її зупинили через збитковість. Так, в кафе "Біля Діани" акція діяла тільки до 13:00. За словами PR-менеджера "Холдингу емоцій !FEST Оксани Ємець, приблизно 50% клієнтів платили істотно менше, ніж було зазначено в їхніх рахунках. Вона зазначає, що це були в основному студенти, які, перед тим, як робити замовлення, перепитували, чи приймає заклад участь у соціальній акції.
У ресторані Mishkopod - Italian Grill клієнти залишали від 5% до 50% від суми в чеку і тут припинили акцію о 15:00. В піцерії "Тісто" клієнти залишали символічну плату за страви (10-15% від вартості). Тут акція "Відкритий чек" діяла тільки на сезонне меню і завершилася передчасно о 16:00.
Власник закладу "Під золотою зіркою" Андрій Іонов також зазначив, що близько 30% клієнтів того дня були студентами, які хотіли поїсти безкоштовно. "Були і кричущі випадки, коли приходили молоді люди, які робили замовлення на 600-700 гривень, а залишали 10 гривень. Коли їх запитували: "Чому так? Що вас не влаштовує?", відповідь була такою:" Ну сьогодні ж довіра"", - поділився він.
"Ми, звичайно, пояснюємо, що оплата гостей - це показник нашої роботи. Але багато хто з відвідувачів - переважно молодого віку - залишають двадцять-п'ятдесят гривень за замовлення в кілька сотень. Ми запитуємо: поясніть, будь ласка, що вам не сподобалося? У відповідь - сміх", - розповів "Львівській газеті" адміністратор "Ресторації Бачевських" Володимир Живляк.
Кореспонденти видання отримали коментар від відвідувачів закладу: "Вже на рецепції нам повідомили, що діє така акція. Заклад - чудовий. Офіціанти привітні, кухня смачна - наїлися так, що до вечора напевно вже нікуди не підемо. Скільки заплатили? Близько 70% від загальної суми". На питання журналіста про те, що не влаштувало в закладі відвідувачі відповіли: "Та перестаньте, все сподобалося. Хіба що довго стояли в черзі, пропустили сніданок. Тому і скористалися можливістю трохи не доплатити".
"Ми, звичайно, не будемо дуже нахабніти, але 20-40 гривень зекономимо. Але залишимо їх на чай", - ділиться одна з відвідувачок ресторанів, які брали участь в акції, з журналістами каналу ICTV. "Якщо кожна людина буде "халявити" і платити по 10-20 гривень, ми на цьому не виростемо", - ділиться своєю думкою інша.
Підкреслюють ресторатори і те, що повну суму по чеку, як правило, платили постійні відвідувачі і іноземці. Були також і заклади, які у "День довіри" отримали прибуток. Наприклад, ресторан веганські їжі OM NOM NOM 19 жовтня відвідало в півтора рази більше клієнтів, ніж зазвичай і заклад збільшив денну виручку на 50%. При цьому люди не тільки розраховувалися за їжу, але і залишали щедрі чайові.
У веганському кафе "Агрус" 85% гостей розрахувалися за чеком, 5% залишили суттєві чайові і тільки 10% сплатили 60% від суми в чеку. А менеджер Leopolis Restaurant Роксолана розповіла ZAXID.NET, що не вважає акцію "Відкритий чек" збитковою для закладу. Більшість гостей ресторану платили за рахунками або більше.
"Це був свідомо ризикований експеримент. Хотілося перевірити і себе, і відносини з нашими гостями, подивитися, як вони будуть реагувати. Бувало, в деяких закладах компанія гуляла на півтори-дві тисячі, а платила 15-20 гривень. Це просто знущання над підприємством. Людям треба платити зарплату, платити за продукти. Це показник такого рівня культури. Але я не можу назвати акцію провальною. Є ресторани, відвідувачі яких платили більше, ніж зазвичай. І людей було значно більше, ніж у звичайну п'ятницю. Ми будемо аналізувати дані по кожному закладу. Це - фантастичне дослідження. Хоча коштувало рестораторам дорого ... ", - розповів "Львівіській газеті" ініціатор акції Марк Захрін.