UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЗМІ: "Інтертелеком" дійсно постраждав через небажання забезпечити СБУ можливістю прослуховування абонентів

Оператор зв'язку стандарту CDMA «Інетретелеком» справді відмовився встановлювати автоматичну систему для "прослушки" розмов абонентів, яка функціонує в більшості компаній мобільного зв'язку. Про це сказав газеті "Сегодня" на умовах анонімності один із співробітників СБУ, коментуючи заяву керівництва "Інтертелекому".

Оператор зв'язку стандарту CDMA «Інетретелеком» справді відмовився встановлювати автоматичну систему для "прослушки" розмов абонентів, яка функціонує в більшості компаній мобільного зв'язку. Про це сказав газеті "Сегодня" на умовах анонімності один із співробітників СБУ, коментуючи заяву керівництва "Інтертелекому"."Інтертелеком" дійсно відмовився встановлювати автоматичну систему для прослуховування. Така система давно функціонує в інших компаніях мобільного зв'язку. "Інтертелеком" чи не єдина компанія, де її не було", - сказав оперативник. При цьому він підкреслив, що в СБУ є достатньо можливостей для тиску на оператора. "Але відмова - справа тимчасова. Всі компанії зв'язку в Україні працюють на дорогому обладнанні, значна частина якого ввезена напівлегально. Тому відразу після відмови "Інтертелекому" з нами співпрацювати, проти нього було порушено кримінальну справу за контрабанду", - додав співрозмовник в СБУ. Джерело газети у правоохоронних органах заявило: "Всім відомо, що перед виходом на ринок оператори зв'язку, як і будь-які підприємці, мають отримати дозвільні документи. Але мало хто знає про те, що до цього пакету паперів входить і документ за підписом керівництва Служби безпеки". "Для чого це робиться? Все дуже просто. Оператор не отримає підпис голови Спецслужби, якщо не погодиться на установку прослуховування. Звичайно, можна здійняти галас у пресі. Але справа в тому, що подібна практика існує у більшості країн світу. Це один із способів встановлення безпеки держави", - додало це джерело. У той же час, офіційно в СБУ стверджують, що діють відповідно до статті 39-4 закону "Про телекомунікації", в якому закладено обов'язок операторів закуповувати та встановлювати обладнання для систем прослуховування. Оператори підтвердили виданню цю інформацію. При цьому зазначили, що моніторинг телефонних переговорів клієнтів відбувається на законному рівні і лише у випадку, якщо у правоохоронців є оперативно-розшукова справа, в якій фігурує особистість даного громадянина, а так само санкція суду на прослуховування його переговорів. Начальник відділу зв'язків з громадськістю "МТС Україна" Вікторія Рубан зазначила: "У нас є технічна можливість контролювати діяльність спецслужб у даному питанні, тому без нашого дозволу оперативники просто не зможуть підключитися". Однак, за даними "Сегодня", отримати законний дозвіл на прослуховування можна щодо будь-якої людини: для цього досить зробити громадянина фігурантом оперативно-розшукової справи. Нагадаємо, оператор мобільного зв'язку стандарту CDMA ТОВ «Інтертелеком» заявив про вимогу з боку Служби безпеки України встановити автоматичну систему зняття інформації на канали зв'язку. Таку заяву одеському телеканалу «АТВ» у вівторок, 31 серпня, після обшуку головного офісу мобільного оператора зробив генеральний директор «Інтертелекому» Борис Акулов. «Те, що хочуть наші структури, виходить далеко за межі закону. Тому ми зайняли принципову позицію і сказали, що ми не проти виконати вимоги. Ми готові в рамках чинного законодавства це зробити. Повинно проводитися зняття інформації з каналів зв'язку тільки лише санкцією суду. А конкретно: голови і заступника голови апеляційного суду Одеської області. Нам пропонується варіант організації автоматичної системи зняття інформації з каналів зв'язку. При цьому, той же закон визначає, що оператор несе відповідальність за забезпечення захисту таємниці переговорів своїх абонентів», - сказав Акулов.

За матеріалами «Сегодня»