UA / RU
Підтримати ZN.ua

«Укрзалізниця» змінює схему бронювання квитків

Найближчим часом «Укрзалізниця» має намір приєднатися до глобальної системи бронювання квитків Amadeus, яка дозволить пасажирам купувати квитки не тільки у касах і на сайті УЗ, але і в агентів.

Найближчим часом «Укрзалізниця» має намір приєднатися до глобальної системи бронювання квитків Amadeus, яка дозволить пасажирам купувати квитки не тільки у касах і на сайті УЗ, але і в агентів.

Щорічно УЗ перевозить близько 490 млн пасажирів, і агентства зможуть заробляти на різниці вартості квитка. Самій УЗ нововведення особливої прибутку не принесе - це скоріше крок назустріч пасажирам.

Оператор глобальної системи бронювання квитків Amadeus повідомив, що домовився з «Укрзалізницею» про обслуговування бронювань залізничних квитків. Досі квитки на поїзди УЗ можна було купити або в залізничних касах, або на сайті «Укрзалізниці». Після впровадження системи Amadeus пасажир зможе придбати квиток у будь-якому агентстві в Україні або іншій країні. Після замовлення квитка він одержує індивідуальний код замовлення, який необхідно обміняти на квиток у касах УЗ, розповів начальник відділу продажів і маркетингу Amadeus в Україні Олександр Онацький. «Укрзалізниця» таким чином суттєво розширює канали дистрибуції без розвитку власної мережі продажів. Тільки в Україні до нашої системи приєднані близько 1200 автоматизованих агентств-юридичних осіб. В одного тільки «Кийавіа» понад сто відділень», - відзначає пан Онацький. Терміни впровадження цього продукту поки не уточнюються. Отримати коментар УЗ не вдалося.

«Укрзалізниця» досить консервативна у питаннях розповсюдження квитків. Тільки у грудні 2008 року пасажири отримали можливість бронювати квитки на сайті УЗ з наступним оформленням проїзного документа у касі. У березні 2009 року стало можливо купувати квиток в інтернеті, але електронний квиток як і раніше необхідно обмінювати на паперовий в одній із кас УЗ. До кінця цього року УЗ планує впровадити систему, що дозволяє пасажиру самостійно роздруковувати електронний квиток і перевіряти його у вагоні за допомогою спеціального зчитувача штрих-коду. Але чи встигне монополія вкластися у визначені терміни, поки невідомо. «Ця програма та приєднання до системи Amadeus - швидше крок назустріч пасажиру, необхідні зміни у системі продажів. Це давно поширено в Європі та багатьох інших країнах», - говорить керівник аналітичного відділу «Менеджмент консалтинг груп» (консультує УЗ) Дмитро Подтуркін. «Якщо подивитися на структуру продажів залізничних квитків в Європі, то продажі через касу становлять вкрай низьку частку», - додає директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава.

За словами пана Подтуркіна, раніше турагентствам було невигідно працювати з УЗ. «Агентства просили знижки на квитки 15-20%, що було невигідно «Укрзалізниці», оскільки пасажирські перевезення для неї і так збиткові (близько 5,2 млрд грн збитків у 2009 году.-Ъ), - говорить Дмитро Подтуркін .- У підсумку агентства не отримували знижок і ще доплачували УЗ за бронювання. Тепер вони зможуть продавати квитки з націнкою, повертаючи УЗ вартість квитка і залишаючи собі різницю у вартості». За підсумками минулого року монополія перевезла близько 490 млн пасажирів. Пан Кава вважає, що проект з Amadeus дозволить УЗ збільшити кількість проданих квитків приблизно на 5% на рік.

За матеріалами Коммерсант-Украина