Польща передала Росії зауваження у справі про катастрофу під Смоленськом
Голова польської комісії полковник Едмунд Кліх передав керівникові Міждержавного авіаційного комітету (МАК) Тетяні Анодіній список зауважень щодо авіакатастрофи під Смоленськом, у результаті якої загинув президент Польщі.
Голова польської комісії полковник Едмунд Кліх передав керівникові Міждержавного авіаційного комітету (МАК) Тетяні Анодіній список зауважень щодо авіакатастрофи під Смоленськом, у результаті якої загинув президент Польщі.За інформацією польського телеканалу TVN24, Кліх висловив незадоволення нестачею свідчень у документах МАК і матеріалів про аеродром "Північний".
Літак президента Леха Качиньського, що летів до Катині для участі в меморіальних заходах, розбився в умовах сильного туману 10 квітня. Всі 96 осіб, що знаходилися на борту, загинули, серед них було багато високопоставлених польських чиновників і військових.
Раніше російська сторона відмовилася надати польській стороні документацію із Смоленського аеродрому в рамках розслідування причин катастрофи літака Президента Польщі Леха Качинського. Про це заявив представник Польщі в МАК Едмунт Кліх.
За його словами, росіяни аргументують свою відмову тим, що політ проходив за правилами цивільних авіаперельотів. Кліх назвав дещо дивною таку позицію, підкресливши, що Польща також не отримає документацію щодо обльоту аеродрому, здійсненого 15 квітня, і не має доступу до оригіналу розмов у диспетчерській в день катастрофи. Він додав, що сьогодні МАК передала польській стороні останні документи розслідування.
Контрольована російською владою Міждержавна авіаційна комісія називає причиною Смоленської трагедії помилку пілотів, які спробували посадити літак, незважаючи на сильний туман.
У той же час частина фахівців вважає причиною катастрофи неправильні дані, надані екіпажу диспетчером Смоленського аеродрому, через які літак опинився над землею на кілометр ближче від початку злітно-посадкової смуги.
За однією з версій, диспетчер надав неправильні дані екіпажу через неправильні показання застарілого радара аеродрому.
За даними польських ЗМІ, на пілотів президентського лайнера чинився тиск. У момент катастрофи Ту-154, як писала раніше преса, у кабіні пілотів перебував глава польських ВПС Анджей Блазік і директор дипломатичного протоколу Міністерства закордонних справ Маріуш Казана.
Брат загиблого президента Ярослав Качинський раніше заявив, що у катастрофі Ту-154 винен уряд Польщі.