На місці катастрофи літака Качинського знайдено нові останки
При обстеженні місця катастрофи Ту-154 під Смоленськом польські археологи спільно з російськими колегами виявили фрагменти кісток, судячи з усього, людські. Про це в середу, 27 жовтня, повідомив представник військової прокуратури Польщі підполковника Томаша Мацкевича.
При обстеженні місця катастрофи Ту-154 під Смоленськом польські археологи спільно з російськими колегами виявили фрагменти кісток, судячи з усього, людські. Про це в середу, 27 жовтня, повідомив представник військової прокуратури Польщі підполковника Томаша Мацкевича.За словами Мацкевича, останки вже відправили на експертизу в одну з лікарень Смоленська. Якщо буде встановлено, що вони належали людям, ці останки перевезуть до Москви для подальшого обстеження.
Представник польської військової прокуратури додав, що до теперішнього часу вдалося знайти «кілька тисяч» особистих речей жертв авіакатастрофи, а також фрагментів лайнера, що розбився. Мацкевич назвав «передчасним» питання журналістів про те, чи допоможуть ці знахідки встановити причину авіакатастрофи.
Фрагменти кісток, знайдені на місці аварії літака під Смоленськом, можуть посилити сумніви родичів загиблих в тому, що їм передали для поховання останки дійсно їх близьких. Сім'ї деяких жертв мають намір провести ексгумацію останків.
Нагадаємо 20 жовтня МАК передала в Москві проект рапорту причин Смоленської катастрофи, яка 10 квітня забрала життя 96 громадян Польщі,зокрема і екс-президента Леха Качинського.
Поляки мають 60 днів на те, щоб висловити свої зауваження до документа, після чого свою позицію до їхніх зауважень повинні представити росіяни, і тільки після цього буде представлена остаточна версія документа, яка буде оприлюднена.
У попередньому - оприлюдненому в травні - рапорті причин катастрофи МАК опосередковано назвала помилку пілотів, які спробували посадити літак, незважаючи на сильний туман. Водночас, частина фахівців вважає причиною катастрофи неправильно подані дані екіпажу диспетчером Смоленського аеродрому, через які літак опинився над самою землею на майже кілометр ближче від початку злітно-посадкової смуги.
Згідно з однією з версій, причиною неправильних даних може бути похибка застарілого радара аеродрому, сертифікацію якого проводить МАК.
10 квітня 2010 польська делегація на чолі з президентом Лехом Качинським летіла до Смоленська для участі в траурних заходах у Катині на місці поховання жертв сталінських репресій на президентському літаку Ту-154М 1990 року виробництво. Літак зазнав аварії, загинули всі 96 пасажирів і членів екіпажу. Згідно з попередніми даними, катастрофа сталася через погану видимість.
У середині травня було оголошено, що Міждержавний авіаційний комітет завершив розшифровку бортових самописців літака. У комітеті виключили теракт, вибух або пожежу як одну з причин авіакатастрофи. На початку червня стенограма записів чорних ящиків президентського літака була оприлюднена на сайті МВС Польщі.
За даними польських ЗМІ, на пілотів президентського лайнера чинився тиск. У момент катастрофи Ту-154, як писала раніше преса, в кабіні пілотів перебував голова польських ВПС Анджей Блазік і директор дипломатичного протоколу Міністерства закордонних справ Маріуш Казана.
Брат загиблого президента Ярослав Качинський раніше заявив, що в катастрофі Ту-154 виннен уряд Польщі.
За матеріалами Вести