З початку повномасштабного вторгнення Росія обстріляла вже вісім суден іноземних власників, заявив посол України в Туреччині Василь Боднар в ефірі телемарафону «Єдині новини».
Дипломат додав, що про це не говорили, оскільки не хотіли конфлікту з Росією, і не виключив, що Кремль може обстріляти ще одне, або декілька суден.
Водночас, пряме зіткнення у Чорному морі російського та турецького флотів, на його думку, є малоймовірним.
«Але що стосується зіткнення російського і турецького флотів, то це поки що видача бажаного за дійсне. Сумніваюся, що Туреччина може піти на відкрите збройне протистояння з Росією, оскільки це означає втягування у конфлікт НАТО. Але якби російська сторона почала такі дії, то вона би просто відкрила для себе другий фронт», — припустив посол.
Боднар наголосив, що Туреччина наразі продовжує докладати зусиль для продовження зернової угоди і, ймовірно, планує застосувати для цього важелі дипломатичного чи економічного впливу.
Водночас, він додав, що справжньою метою Росіє є зайняти панівну позицію на ринках, на які Україна досі постачала своє продовольство, а вимоги щодо зняття санкцій та інші — лише прикриття для зняття з себе відповідальності.
«Це подвійна небезпека, тому слід вирішити цю ситуацію у більш-менш мирний спосіб», — підкреслив Боднар.
Глава британського МЗС також звинуватив Росію у використанні голоду в усьому світі як засобі впливу та висловив сподівання, що президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган зможе переконати російського президента Владіміра Путіна повернутися до домовленостей.
Президент України Володимир Зеленський запропонував продовжити зернову угоду, незважаючи на вихід із неї Росії. Зокрема, президент заявив, що направив листи президенту Туреччини Ердогану і Генсеку ООН Гутеррішу з пропозицією продовжити роботу Чорноморської зернової ініціативи чи її аналога в тристоронньому форматі.
Як розповів у коментарі ZN.UA колишній заступник генерального прокурора Гюндуз Мамедов, заява Міноборони РФ щодо того, що відтепер всі судна, що прямують в акваторії Чорного моря до українських портів, будуть розглядатися як потенційні перевізники військових вантажів і учасники війни, порушує цілу низку міжнародних норм.