UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ріст українських БпЛА вражає, але розмитнення закордонних вантажів складне — Spaitech

А для встановлення власних чипів та акумуляторів на дрони українцям потрібні інвестиції та відповідна інфраструктура. Та великі виробництво, які можуть цим займатися, завжди будуть під загрозою. 

Розробник радіокомплексів зі Spaitech Андрій Липовий розповів, що Україна або виготовляє багато класичних дронів, або купує їх в інших країнах. В інтерв'ю "Уніану" він зауважив, що китайський ринок не має повноцінної альтернативи по деяких позиціях, тоді як мобільність та адаптивність ринку в Україні дуже велика. 

В нашій країні з'явилися нові виробничі лінії, де збирають багато електроніки, є компанії, які тисячами збирають двигуни до коптерів та літачків. Для порівняння, раніше збір окремих компонентів відбувався за кордоном, хоча й по українських кресленнях. Липовий назвав це шаленим просуванням за короткий період. 

"Про прості комплектуючі я взагалі мовчу, бо у країні дуже висока культура виробництва й обробки металів. З композитними корпусами теж нема питань. Ми вже носії багатьох технологій і нам залишилося вирішити лише два питання – оптика і зв’язок", — наголосив експерт. 

Проблема в тому, що для встановлення українцями власних акумуляторів та чипів на дрони потрібні інвестиції та відповідна інфраструктура. Та великі виробництва не мають сенсу, оскільки постійно існує загроза з боку ворога. Тож простіше шукати відповідні комплектуючі у партнерів. 

Саме завдяки партнерам вдалося знизити цінник війни та військового виробництва й отримати дешевий масовий зв'язок та оптику. Це дозволяє Україні домінувати над Росією. Але важливо, аби це була не продукція з масового ринку, а спеціальна. Для цього нашій країні потрібно налагодити прямий контракт з виробниками. 

"Митники дуже потужно "допомагають" з логістикою українським виробникам дронів. Можна десять разів посивіти, доки доведеш їм, що замовлено це саме для українських військових, — розповів експерт. — Розмитнення та оформлення вантажу досі фантастично ускладнені. Це надзвичайно велика проблема. Ще виробництво обмежують загрози обстрілів та тривоги по декілька разів на день". 

Читайте також: ЗСУ отримають французькі камікадзе-аналоги "Ланцетів": що відомо про ударні та "взагалі не вражаючі" БпЛА Colibri

Паралельно з цим українське Міноборони кодифікує та допускає до експлуатації вітчизняні дрони. Приміром, за останній місяць відомство дало "зелене світло" двом безпілотникам — стійкому до російських РЕБ "Чаклуну" та "Чорній вдові", з якою захисники можуть працювати і вдень, і вночі.