UA / RU
Підтримати ZN.ua

Російська авіація створює проблеми для «зернового коридору» - ВМС

Росіяни продовжують перешкоджати експорту українського зерна.

Для безпеки суден під час руху в «зерновому коридорі» в акваторії Чорного моря міжнародні партнери нададуть Україні катери. Однак ще є проблема з присутністю російської авіації, яка завдає ударів по портовій інфраструктурі та скидає міни у воду.

Такі слова речника військово-морських сил ЗСУ Дмитра Плетенчука цитує «Суспільне».

Він зазначив, що ВМС відігнали росіян від українських берегів, як у південно-західній частині Чорного моря, так і в центральній.

Читайте також: Російські літаки скинули вибухівку в район морського торгового коридору - Гуменюк

«Це робилося, найперше, для безпеки цивільного судноплавства, аби «зерновий коридор» запрацював без участі Росії. Адже вони робили все, щоб максимально затягнути процес догляду суден, в результаті зменшувалася пропускна спроможність цього шляху. Це так само, як вони штучно створювали голод, так само штучно перешкоджали експорту українського збіжжя», - розповів Плетенчук.

Військово-морські сили розробили маршрут, який вважають найбезпечнішим, аби судна могли продовжити свій рух з портів Одеси вздовж берегів Румунії, Болгарії та Туреччини - територіальних вод країн НАТО.

Читайте також: Три країни НАТО домовлятимуться в Анкарі щодо боротьби з мінами в Чорному морі – Bloomberg

«У нас залишається проблема - це присутність російської авіації в повітрі над Чорним морем. Вони обрали таку тактику нанесення вогневого враження саме по портовій інфраструктурі та дистанційного мінування нашої акваторії зі застосуванням своєї авіації. Тут ми сподіваємось виключно на наших колег із Повітряних сил та західних партнерів, які нададуть F-16 для захисту повітряного простору над нашою акваторією», - зауважив Плетенчук.

Речник ВМС додав, що наразі «зерновий коридор» працює та Україна вже експортувала більше 4 мільйонів тон, для цього залучили декілька сотень суден.

Нагадаємо, президент Володимир Зеленський заявив, що останні дні були рекордними за обсягами перевезених вантажів у чорноморському «зерновому коридорі».