На супутникових знімках видно, що Росія більше не використовує Кримський міст для постачання своїх військ в Україні, пише британське видання The Independent.
Після неодноразових українських атак на Керченський міст сили Путіна покладаються на сухопутні шляхи через анексовану східну Україну для забезпечення постачання на лінії фронту.
Аналіз супутникових знімків показує, що на мосту, який Росія побудувала після анексії Криму в 2014 році, практично відсутній рух транспорту, і тому він більше не може бути ефективною військовою мішенню для обмежених у боєприпасах українських військ, вважають аналітики Molfar, найбільшого українського приватного розвідувального агентства.
Зроблені фахівцями Maxar зображення, які були проаналізовані Molfar і передані The Independent, показують, що упродовж трьох місяців майже жоден військовий вантажний потяг не курсував залізничною лінією мосту.
За цей період 29 лютого по мосту було помічено лише один російський вантажний потяг, який перевозив близько 55 вагонів пального.
У березні чи квітні, за словами експертів, на мосту не було жодного руху за участю російських військових. Агентство, розташоване в Дніпрі, використовувало для аналізу комбінацію зображень Maxar, підрахунків вагонів та ідентифікації вантажу.
Використання мосту Росією значно скоротилося після того, як 17 липня 2023 року Україна атакувала його за допомогою безпілотників і підірвала ділянку дороги та залізничне полотно, зазначається в аналізі.
Президент України Володимир Зеленський назвав Керченський міст «законною військовою ціллю», заявивши, що, з’єднуючи Росію з Кримом, він «несе війну, а не мир» і повинен бути знищений.
Рішення припинити використання Керченського мосту для доукомплектування російських сил пов’язане зі сплеском вантажних перевезень через Тамань у Ростовській області, заявив виданню генеральний директор «Мольфару» Артем Старосєк.
Він вважає, що зараз Києву слід зосередити свою увагу на Мелітополі, Бердянську та Маріуполі, де Росія прокладає нові залізничні лінії, щоб з’єднати ці окуповані українські регіони з Кримом і материковою Росією.
Нову залізничну лінію, яка йде від Акимівки в Мелітополі та тягнеться до Бердянська та Маріуполя, перш ніж досягти Ростова в Росії, російські війська, ймовірно, використовуватимуть для нового наступу, який, як очікується, розпочнеться цього літа.
Лінія, яка включає 63 км нових колій і близько 140 км колій, які були відновлені, була випробувана першим вантажним поїздом у березні. Очікується, що вона буде завершена до кінця року, а повна мережа з’єднає інші райони анексованої Донецької області.
Старосєк припустив, що Україна могла б отримати вигоду, орієнтуючись на ці наземні маршрути, а не витрачаючи свої ресурси на Кримський міст.
«Саме ці шляхи наразі становлять більш серйозну загрозу, ніж непрацююча залізнична колія Кримського мосту», – сказав він.
Раніше очільник СБУ Василь Малюк заявляв, що після ударів ЗСУ по Кримському мосту росіяни взагалі не використовують його для військової логістики, тобто для перевезення зброї та інших засобів ураження.
ЗМІ припускали, що Сили оборони планують знову атакувати об'єкт у першій половині 2024 року.
Днями Постійний представник України в ООН Сергій Кислиця натякнув, що цього року Керченський міст у тимчасово анексованому Криму повинен бути ліквідований.
Офіційний представник російського МЗС Марія Захарова виступила з попередженням до США, Великої Британії та ЄС про «удар відплати», який може завдати Росія у разі атаки ЗСУ по території Криму або мосту через Керченську протоку.