UA / RU
Підтримати ZN.ua

Інцидент з Boeing: слідчі заявили, що на заглушці дверей були відсутні болти

Розслідування інциденту з літаком Alaska Airlines триває.

Національна рада з безпеки на транспорті (NTSB) заявила у вівторок, що чотири болти, призначені для кріплення дверної заглушки літака Boeing 737 Max 9, були відсутні у літаку Alaska Airlines, який зазнав інциденту в повітрі минулого місяця, повідомляє The Hill.

Слідчі NTSB з’ясовували, що могло призвести до інциденту минулого місяця, коли панель фюзеляжу літака Boeing 737 Max 9 відірвалася через кілька хвилин після зльоту з Портленда, штат Орегон. Федеральні слідчі опублікували свій попередній звіт у вівторок, приблизно через місяць після інциденту.

У звіті детально описано висновки NTSB щодо панелі фюзеляжу, яка називається дверною заглушкою, після того, як слідчі розібрали її у своїй лабораторії. Панель фюзеляжу була знайдена в Орегоні після падіння з висоти 16 000 футів з рейсу Alaska Airlines.

Доповідь містила фотографію з Boeing, зроблену у вересні 2023 року, на якій, за словами слідства, видно, що на дверях відсутні три з чотирьох засувів. На фото не видно розташування четвертого болта.

Слідчі зазначили, що засуви були призначені для того, щоб заглушка дверей не рухалася вгору. У звіті зазначається, що болти, ймовірно, були відсутні до вибуху в повітрі через відсутність пошкоджень навколо отворів, де мали бути болти.

«Загалом спостережувані пошкодження та відсутність контактних пошкоджень або деформації навколо отворів, пов’язаних із болтами зупинки вертикального переміщення та болтами верхньої напрямної у верхній направляючій арматурі, шарнірній арматурі та відновленій кормовій нижній напрямній петлі, вказують на те, що чотири болти, які мали б запобігти переміщенню вгору заглушки MED [середніх дверей виходу] були відсутні до того, як заглушка MED перемістилася вгору від упорних колодок», — йдеться у звіті.

Президент і генеральний директор Boeing Дейв Калхун заявив, що компанія бере на себе відповідальність за аварію в заяві, опублікованій після публікації попереднього звіту.

«Яких би остаточних висновків не було зроблено, Boeing несе відповідальність за те, що сталося. Подібна подія не повинна статися на літаку, який покидає наш завод. Ми просто повинні зробити краще для наших клієнтів та їхніх пасажирів», – заявив Калхун.

«Ми реалізуємо комплексний план зміцнення якості та довіри наших зацікавлених сторін. Це потребуватиме значних, демонстрованих дій і прозорості на кожному кроці – і саме на цьому ми зосереджені», – додав він.

Читайте також: Останній інцидент з літаком 737 Max 9 у повітрі став сильним ударом по компанії Boeing — FT

Alaska Airlines і United Airlines, єдині інші авіакомпанії, які літають на реактивних літаках 737 Max 9, заявили минулого місяця, що вони виявили незакріплені частини в дверних панелях деяких із цих літаків 737 Max 9.

Через цей інцидент використання літаків Boeing 737 Max 9 було припинено на кілька тижнів, але з тих пір літаки почали повертатися в небо. Федеральне управління цивільної авіації (FAA) проводить власне окреме розслідування інциденту, щоб визначити, чи Boeing та його постачальники дотримувалися заходів контролю якості.

Розслідування NTSB рейсу Alaska Airlines продовжується.

Нагадаємо, американський регулятор закликав провести перевірку цієї моделі літака по всьому світу.