У листопаді міжнародний оператор ІР-телефонії - чеська компанія Sipnet EU - відкрила представництво в Україні і почала надавати інтернет-послуги голосового зв’язку. Багато просунутих інтернет-користувачів одразу ж висловили думку, що Sipnet може стати серйозним конкурентом міжнародного оператора Skype, а в перспективі потіснити й операторів мобільного стільникового зв’язку. Принаймні це показує досвід Росії, де ІР-телефонія вже має безліч шанувальників.
«Головна перевага мережі SIPNET полягає в тому, що вона використовує не закритий, а широко розповсюджений відкритий SIP-протокол, тому, на відміну від інших мереж на кшталт Skype, абоненти SIPNET можуть використовувати широкий спектр програмного забезпечення та SIP-устаткування», - сказав генеральний директор ТОВ «Сіпнет Україна» Андрій Лазарев. Він також зазначив, що компанія має намір надавати послуги зв’язку значно дешевше, ніж основний конкурент.
Нині в цьому легко переконатися, відвідавши сайт компанії www.sipnet.net. Зокрема, дзвінки на мобільні телефони в системі SIPNET у Німеччину коштують 0,13 дол. (Skype - 0,29), у Росію - 0,089 (Skype - 0,102), в Іспанію - 0,12 (Skype - 0,312), у Польщу - 0,19 (Skype - 0,26), дзвінки на стаціонарні та мобільні телефони в США - 0,025 дол. (Skype - 0,036). Дзвінки в Москву і Санкт-Петербург для користувачів SIPNET безплатні.
ІР-телефонія - найсучасніший різновид телефонії, який заснований на використанні останніх досягнень у сфері передачі даних і є складовою частиною так званих мереж нового покоління (NGN). До послуг ІР-телефонії може підключитися будь-який інтернет-користувач. Після проходження простої реєстрації він стає власником SIP ID (аналога телефонного номера). Цього достатньо для дзвінків на стаціонарні й мобільні телефони, бо оператор зв’язку дарує 8 грн. усім новим абонентам. Надалі оплатити послуги «Сіпнет Україна» можна багатьма способами - банківським платежем, платіжною картою, з допомогою електронної платіжної системи Webmoney, а також через платіжні термінали мереж 24nonstop, QIWI, Easypay, Citypay і Приватбанку.
Телефонні розмови всередині мережі SIPNET безплатні. При здійсненні дзвінків на стаціонарні й мобільні телефони діють тарифи, значно нижчі, ніж в операторів традиційної телефонії та Skype. Крім того, якщо мобільний телефон при виїзді за межі регіону змушує серйозно розщедритися на роумінг, то тарифи SIPNET не залежать від місця розташування користувача.
ІР-телефонія найбільш вигідна для корпоративних клієнтів. Серйозна її перевага перед Skype полягає в тому, що, використовуючи стандартне VoIP-обладнання, що працює за протоколом SIP, можна організувати внутрішньоофісний і внутрішньокорпоративний телефонний зв’язок, навіть не використовуючи Інтернет для підключення до оператора зв’язку. Важливо й те, що ІР-телефонія, на відміну від Skype, дає змогу відправляти й приймати факсимільні повідомлення.
Головна перевага відкритого протоколу добре ілюструє розробка компанії SIPNET - додаток Netcall, який дає змогу дзвонити з мобільного телефона за низькими тарифами навіть за відсутності доступу до Інтернету.
Щоб зателефонувати в будь-яке місто світу, потрібно відправити через додаток Netcall одноразовий запит на з’єднання з потрібним абонентом. Причому запит можна відправити через Інтернет (Wi-Fi/GPRS) або SMS-повідомлення. Телефонний сервер SIPNET з’єднує ваш мобільний телефон і телефон вашого абонента. При цьому на обидва телефони приходять вхідні місцеві виклики. Економію забезпечує те, що для вас з’єднання відбувається як місцевий вхідний виклик, а міжнародна або міжміська складова вартості з’єднання розраховується за низькими тарифами SIPNET. Вхідні виклики є безплатними, і ви не оплачуєте послуг операторів стільникового зв’язку.
Додаткова економія полягає й у тому, що, на відміну від інших мобільних VoIP-додатків, доступ до Інтернету користувачеві потрібен не на весь час розмови, а лише на час посилання через Netcall запиту на з’єднання. А якщо для ініціації дзвінка ви використовуєте SMS-повідомлення, то доступ до Інтернету не потрібен зовсім.
ІР-телефонія несе в собі величезний потенціал для оптимізації як особистого, так і корпоративного телефонного зв’язку, роблячи його ще зручнішим і дешевшим.