UA / RU
Підтримати ZN.ua

Про все і негайно!

Звідки ми дізнаємося відповіді на десятки запитань щодня? Ми користуємося різними довідковими системами: міськдовідками, пошуковими системами Інтернету, відвідуємо спеціалізовані сайти...

Автор: Петро Аналогов

Звідки ми дізнаємося відповіді на десятки запитань щодня? Ми користуємося різними довідковими системами: міськдовідками, пошуковими системами Інтернету, відвідуємо спеціалізовані сайти. А що робити, коли ми не маємо доступу до Інтернету і єдиний засіб зв’язку — мобільний телефон, а інформація потрібна просто зараз? А якщо ми просто не хочемо витрачати власний час на пошук відповіді?

У 2006 році ринок мобільних інформаційно-довідкових послуг оцінювався в 9 млн. гривень. Мобільні довідкові служби витісняють з ринку традиційні служби міськдовідок. Що й не дивно — останні можуть надавати інформацію з доволі-таки обмеженого кола питань. Причому вони доступні лише з певного місця, де є міська телефонна лінія. Водночас мобільні довідки надають вам послуги в будь-якій точці, у будь-який час. Проте і вони мають свій мінус — абонентові доводиться платити за кожну секунду перебування на зв’язку з оператором довідки. Тому часто на форумах в Інтернеті можна прочитати невдоволені відгуки споживачів про те, що за нескладний пошук їм довелося сплатити значну суму. Ми вирішили протестувати мобільні довідки і зафіксувати, скільки часу й грошей ми витратили на кожне з чотирьох запитань.

В Україні основними провайдерами є мобільні довідки на телефонних номерах 300, 559, 609, а також експертна послуга, яка працює через SMS, — KVEST 7407. На нашому рахунку 200,11 грн., і ми ладні витратити їх на отримання допомоги і нових знань.

Почали ми з дуже простого запитання:

№1. У яких кінотеатрах Києва та о котрій годині демонструється фільм «300 спартанців»?

Оскільки на подібні запитання служби відповідають достатньо часто, ми очікували, що основне змагання буде за швидкість надання відповідей. Служба «Інфо300» надала відповідь за 62 секунди, причому наш мобільний рахунок зменшився на 9,38 грн. Потім нам допомогла служба 559, з якою ми спілкувалися 65 секунд і сплатили 14,45 грн. Ще одна телефонна довідка — 609 — упоралася із завданням за 59 секунд, заробивши на нашому запиті 5,98 грн. KVEST відписався цілою чергою SMS хвилин за десять після запитання.

Тепер настала черга складніших випробувань для довідок. Ми вдавали водія, який перебуває в Києві на проспекті Бажана біля станції метро «Осокорки». Водієві дуже потрібно знайти найближчу автомийку, і він вирішує не завантажувати своїх знайомих, а запитати в тих, хто спеціалізується на пошуку.

Запитання №2. Де розташована найближча автомийка в районі проспекту Бажана на Позняках?

Спершу наш водій зателефонував до служби 559, яка витратила на пошук 1 хвилину 19 секунд. За користування сервісом довелося викласти 17,29 грн., хоча для водія, який платитиме в рази більше за мийку машини, це, напевно, незначна сума.

Потім ми скористалися службою «Інфо300», яка надала адресу іншої мийки, але теж на Позняках. За спілкування з оператором і очікування результатів пошуку ми сплатили 14,6 грн.

Служба 609 шукала 1 хвилину 53 секунди, що коштувало нашому водієві 7,53 грн. На жаль, такий тривалий час пошуку не дав потрібного результату — служба порадила їхати на вул. Дегтярівську, оскільки, за її даними, на Позняках мийок немає.

KVESTу також вдалося знайти мийку на Позняках. Щоправда, процес зайняв півгодини. За умови певного везіння за такий час можна було б спробувати знайти мийку і самотужки – або ж за допомогою «сарафанного радіо». У всякому разі, реальному водію стояти на узбіччі стільки часу якось не з руки.

Далі ми вирішили трохи розважитись і поставити запитання пізнавальні. Нам закортіло дізнатися звідки пішла фраза «Римский-Корсаков совсем с ума сошел».

Запитання №3. Звідки пішла фраза «Римский-Корсаков совсем с ума сошел»?

Як відомо, Римський-Корсаков написав твір для хору з надзвичайно складним розміром 11/4. Хористи, для того щоб скласти в голові цей розмір, підібрали саме цю фразу, яка складається рівно з одинадцяти складів. Загалом, коли ми ставили це запитання операторам, вони не відразу розуміли, про що йдеться, і нам доводилося його повторювати.

Довідка «Інфо300» намагалася знайти відповідь протягом 57 секунд, але не змогла, тому запропонувала відповідь через SMS і заробила 8,51 грн. Наступною нам намагалася допомогти довідка 559, але після 1 хвилини 35 секунд її пошуків результат був негативний, і нам знову запропонували варіант відповіді через SMS. Цікавість полегшила наш гаманець на 19,41 грн.

А довідка 609 намагалася відповісти на цю загадку протягом 1 хвилини 54 секунд, після чого здалася, заробивши 7,5 грн.

KVEST віповів трохи більше, ніж за десять хвилин.

І наостанок ми вирішили помріяти: як воно зараз на Марсі, чи можна там загоряти під сонцем.

Запитання №4. Яка температура на Марсі: мінімальна, максимальна й середня?

Нам потрібно знати всі три параметри, аби підготувати адекватний одяг та захисні окуляри.

Оператор довідки «Інфо300» спочатку здивувалася, а потім зрозуміла, що краще не шукати, а відповісти через SMS. Тому розмова була коротка, а вартість дзвінка менша, ніж зазвичай, — 6,38 грн. «Інфо300» дала дані дещо застарілих досліджень. Згідно з ними середня температура Марса -28 градусів за Цельсієм.

Наступна довідка, яка хотіла нам допомогти підготуватися до міжпланетного польоту, була 559, яка витратила на пошук 1 хвилину 31 секунду, взявши за консультацію 19,62 грн. А дані, як нам здається, не зовсім відповідають дійсності — виявляється, денна температура на Марсі влітку — близько 0 градусів за Цельсієм.

Нарешті служба 609, витративши 58 секунд (-5,95 грн. на нашому рахунку) на з’ясування запиту, пообіцяла відправити відповідь через SMS. Ми її отримали, і була вона близькою до правильної: мінімальну температуру назвали правильно, а от максимальну чомусь зафіксували на рівні 0 градусів. За нашими даними, максимальна температура може досягати +20 градусів за Цельсієм, середня становить
-63, а мінімальна — -140. KVEST відповів десь хвилин за вісім. Ситуацію на Марсі там знають явно краще, ніж розташування київських автомийок – відповідь була швидкою і мабуть що правильною. У всякому разі, вона цілком співпадала з даними останніх досліджень. Хоча «астрокліматологія» — штука тонка, і хто його зна, яка вона, істина. Хоча «астрокліматологія» — штука тонка, і хто його знає, як там воно насправді.

У підсумку довідкова служба за номером 609 виявилася найдешевшою з телефонних, але, на жаль, не найкращою. Зокрема, знайти бажану автомийку вона так і не змогла. «Інфо300» дещо дорожча, зате відповіла на всі поставлені запитання, здобувши пальму першості за співвідношенням ціна —якість. Упоралася з усіма поставленими запитаннями і служба 559. Одне погано — ціна інформації тут виявилася найвищою, до того ж із неабияким відривом від конкурентів.

KVEST займає певну проміжну позицію між мобільними довідками і сусіднім інтернет-кафе. Питати в цій службі дорогу і чекати 5—10—15 хвилин десь на розі з увімкненою аварійкою, мабуть, не надто зручно. Крім того, час, витрачений на пошуки відповіді, дещо коливається залежно від часу доби — складається враження, що пізно ввечері і рано-вранці служба менш активна. Проте якщо ви маєте можливість почекати на відповідь розумний проміжок часу і до того ж хочете зекономити 3—5 грн. (а то й цілий червонець), то SMS-довідка — прийнятний компроміс між часом і грішми. Аналогічний сервіс є і в компанії «Інфо300», але істотно дорожчий — тут вартість SMS становить 8 гривень.