UA / RU
Підтримати ZN.ua

Віце-прем’єр В.Рибак незадоволений формуванням комунальних тарифів

Віце-прем’єр-міністр, міністр будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства Володимир Рибак заявляє, що не всі регіони України встановили економічно обгрунтовані тарифи на послуги ЖКГ...

Віце-прем’єр-міністр, міністр будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства Володимир Рибак заявляє, що не всі регіони України встановили економічно обгрунтовані тарифи на послуги ЖКГ. Про це він сказав у четвер на прес-конференції, передає кореспондент proUA.

В.Рибак поінформував, що з 27 регіонів України економічно обгрунтовані тарифи запроваджено в десяти регіонах на послуги водопостачання та водовідведення, у 22 регіонах — на теплопостачання, у десяти регіонах — на утримання будинків, споруд і прибудинкових територій.

Він зазначив, що 2006 року тарифи переглянуто в 20 містах обласного значення на послуги водопостачання та водовідведення, у 21 місті обласного значення — на теплопостачання, у 14 містах обласного значення — на утримання житлового фонду.

«Такий підхід органів місцевого самоврядування до тарифної політики в галузі призведе до зростання заборгованості по заробітній платі працівникам підприємств, за природний газ і електроенергію. Підприємства не можуть оплачувати й отримувати ліміти на газ, що спричинить різке погіршення якості послуг, несплату споживчих послуг, зростання збитковості підприємств», — сказав міністр.

Водночас глава Антимонопольного комітету Олексій Костусєв днями заявив, що АМКУ не має повноважень контролю за встановленням тарифів на послуги житлово-комунального господарства.

Коментуючи дії АМКУ в ситуації повального підняття тарифів у ЖКГ, глава відомства зазначив: «Комітет не визначає, на скільки саме мають підвищуватися тарифи. Це не наші повноваження».

За його словами, функції встановлювати тарифи на комунальні послуги законодавство чітко покладає на органи місцевого самоврядування, котрі й відповідають за їхнє дослідження і затвердження, а контролювати ціни та тарифи мусять місцеві органи влади. Комітет, за його словами, може тільки стежити за порядком формування тарифів, зокрема, територіальні відділення АМКУ контролюють, щоб не включалися до тарифів такі необгрунтовані витрати, як спонсорська допомога, дебіторська заборгованість та ін.

Говорячи про контроль за природними монополіями в сфері ЖКГ, Костусєв зазначив, що до повноважень комітету не належать функції контролювати, на скільки саме мають підвищуватися тарифи. «Ми боремося за те, щоб унеможливити включення до тарифів необгрунтованих витрат», — заявив глава АМКУ. «Також ми тримаємо на контролі питання повернення споживачам перерахунку за ненадані або надані в неповному обсязі житлово-комунальні послуги. Водночас ми вносимо пропозиції щодо запровадження чіткого порядку здійснення перерахунку», — сказав він. «У цілому, конкурентне законодавство надає нам достатні важелі впливу на монополістів, але всі повинні зрозуміти, що займатися регуляцією діяльності природних монополій — обов’язок відповідних регуляторів», — заявляє О.Костусєв.

Він також додав, що АМКУ виступає за створення незалежних регуляторів тарифів як на загальнодержавному, так і на місцевому рівнях: «І вони б, на кшталт нацкомісій в енергетиці та зв’язку, жорсткіше здійснювали регуляцію та контроль за природними монополіями». За його словами, комітет також розробив відповідні доповнення до Закону України «Про природні монополії».