UA / RU
Підтримати ZN.ua

ІГРИ НОВОГО ПОКОЛІННЯ

Навчальна гра «Management Game», розроблена під керівництвом проф. Девіда Л.Ламонта (США), по праву може вважатися однією з найпопулярніших і найефективніших...

Автор: Наталія Дем’яненко
Віктор Пушкарьов, Олександр Подобний, Валентин Шарохін, Юрій Васютинський, Ігор Морилєв — керівники команд-переможниць

Навчальна гра «Management Game», розроблена під керівництвом проф. Девіда Л.Ламонта (США), по праву може вважатися однією з найпопулярніших і найефективніших. Вона імітує діяльність компанії в реальному міжнародному конкурентному бізнес-середовищі. Учасники гри — команди з трьох-п’яти чоловік — розробляють стратегічний план діяльності підприємства на «віртуальні» три роки й потім мають успішно його реалізувати, працюючи в жорсткому конкурентному середовищі. Їхніми партнерами та конкурентами є компанії з різних країн. У грі беруть участь не лише студенти й викладачі навчальних закладів, а й представники бізнесу країн—учасників гри, котрі виступають у ролі членів спостережної ради та головних акціонерів компаній. Гра проводиться через Інтернет і адмініструється проф. Ламонтом у тісній взаємодії з викладачами інститутів—учасників навчальної гри.

Головне достоїнство гри, як повідомив учасник проекту Валентин Шарохін, — у тому, що в ній неможливо домогтися довготривалого успіху за рахунок якихось короткострокових заходів. Значні, але разові вливання в маркетинг або дослідження не дають такого ефекту, як стабільні комплексні заходи відповідно до розробленого стратегічного плану (інвестиції в нарощування виробництва, постійна рекламна підтримка, науково-дослідні розробки, плата маркетинговим і виробничим консультантам, управління запасами й собівартістю продукції тощо). Тут доречно пригадати відому істину: «Схибивши в стратегії, у тактиці не надолужиш». Сильна команда зі штату Коннектикут, США, котра зайняла 2-ге місце в нашому «світі», припустилася саме цієї помилки. Захопившись на першому році гри збиранням прибутку й короткостроковими фінансовими результатами, вона спробувала відразу зробити прибутковим проект виробництва елітного продукту за рахунок скорочення витрат на R&D і маркетинг. Ми пішли іншим шляхом, поступово підвищуючи якість і завойовуючи частину ринку, при цьому впродовж всього першого року нам довелося миритися з маленьким прибутком, а іноді і збитками у фінансових звітах. Але ми бачили кінцеву мету й мали план її досягнення. Уже на другому році це дало нам очікуваний ефект, ми вирвалися в лідери, за один квартал заробивши більше, ніж вони збирали весь перший рік. Ну а далі довелося вирішувати не менш важке завдання. Це як у спорті — стати чемпіоном важко, але ще важче втримати це звання. Ми пишаємося тим, що нам це вдалося.

Management Game включено до навчальних програм понад десяти відомих навчальних закладів США, Європи, Азії, Південної Америки. Останніми роками ця гра здобула визнання й в Україні.

Центр інтерактивних симуляцій 1996 року надав Міжнародному інституту менеджменту першу версію гри в рамках партнерської програми, здійснюваної за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) і Ради міжнародних досліджень і обмінів (IREX). Протягом останніх років гра динамічно розвивалася та змінювалася відповідно до вимог часу й бізнесу. «Українська версія» Management Game успішно проходить дослідження в спільних курсах, які проводить Міжнародний інститут менеджменту разом із Львівським інститутом менеджменту водночас з іншими версіями гри.

Серед 80 віртуальних компаній із семи країн світу (США, Японія, Мексика, Китай, Аргентина, Чилі, Україна), учасників навчальної гри, вісім команд представляли МІМ-Київ. Чотири з них стали переможцями, ще одна команда практично розділила лідерство з командою-конкурентом із США. Ключову роль у досягненні успіхів своїх команд-переможців відіграли їхні президенти, слухачі вечірньої програми МБА: Валентин Шарохін, Юрій Васютинський, Ігор Морилєв, Олександр Подобний, Віктор Пушкарьов.

Професор Девід Л.Ламонт, співдиректор Центру інтерактивних комп’ютерних симуляцій університету Карнегі-Меллон, розробник і головний адміністратор гри, висловився про результати гри 2001 року в такий спосіб: «Мені дуже приємно відзначити успіхи українських учасників. По-перше, чотири команди домінували над своїми безпосередніми конкурентами в умовах надзвичайно жорсткої конкуренції. Досягти лідерства було дуже важко, позаяк учасники гри — талановиті менеджери з усього світу. Це видатний факт, що чотири команди змогли показати такі результати».