Минулого понеділка стало відомо, що Президент підписав указ «Про додаткові заходи з реформування електроенергетичної галузі». Уряду, зокрема, доручається за поданням Фонду державного майна розглянути питання про доцільність закріплення в держвласності пакетів акцій енергетичних компаній, повідомляє управління інформації та зв’язків із громадськістю адміністрації глави держави.
Кабінет міністрів зобов’язаний до 1 березня 2002 року визначитися зі способами продажу пакетів акцій компаній, де власність держави становить менше 50% статутного фонду. Уряду запропоновано не допускати відчуження майна приватизованих енергетичних компаній — треба думати, шляхом банкрутств й інших видів неконкурсного продажу.
Отже, семимісячний мораторій на приватизацію обленерго практично себе вичерпав. Втім, громадськості так і не повідомили, чи досягнуто тієї високої мети, задля якої все це робилося, — вивчити наслідки приватизації шести енергокомпаній навесні нинішнього року. І які висновки зроблено. Судячи з усього, особливого «криміналу» не виявлено, якщо Кабміну знову довірили ухвалювати рішення про розміри та терміни закріплення в державній власності пакетів акцій енергокомпаній, а також про умови їхньої приватизації.
Як відомо, уряд планує виставити на конкурсний продаж контрольні пакети акцій 12 обленерго й оголосити конкурси з продажу чотирьох енергогенеруючих компаній. Навіщо знадобився мораторій? А от знадобився! Щоб був!