UA / RU
Підтримати ZN.ua

СЛОВО — НЕ ГОРОБЕЦЬ

— Ви уважно записуйте, бо навколо всього цього ще попереду скандали. Вас очікують цікаві події. Ну, як завжди, з «Мотором»...

Автор: Володимир Пісковий

— Ви уважно записуйте, бо навколо всього цього ще попереду скандали. Вас очікують цікаві події. Ну, як завжди, з «Мотором». Ви знаєте, із «Мотором» завжди не все благополучно.

Такими словами напучував голова правління ВАТ «Мотор Січ» В’ячеслав Богуслаєв журналістів, запрошених на прес-конференцію, присвячену результатам першого етапу конкурсу з продажу 20 відсотків акцій підприємства. Чесно кажучи, тоді я не надав їм особливого значення. По- перше, тому що диктофон у мене ніколи не грішив забудькуватістю, а по-друге, знаючи В’ячеслава Олександровича далеко не перший рік, уже звик до його манери ефектно й багатозначно подавати інформацію. Хоча, звісно, слід було врахувати ще одну прикметну рису характеру Богуслаєва — його органічну скромність. Оскільки в недалекому минулому «цікаві події» відбувалися аж ніяк не тому лише, що «з «Мотором» завжди не все благополучно», а й значною мірою завдяки участі самого В’ячеслава Олександровича.

Чого, наприклад, вартий скандал із відомими політиками, яких В.Богуслаєв привселюдно охарактеризував дуже неприємними словами. А в результаті — судовий розгляд і публічні вибачення за нестриманість. Траплялися ситуації й менш масштабні. Скажімо, історія активного сприяння В’ячеслава Олександровича процесу відродження традицій українського козацтва. Значною мірою це призвело до виникнення двох організацій, котрі, м’яко кажучи, не відчувають одна до одної симпатій. А згодом з’ясувалося, що козацький отаман, до якого був прихильний Богуслаєв, виявився банальним рекетиром. За що зараз і відбуває термін у місцях не дуже віддалених. Та й гучне рішення, ухвалене нинішньої осені Запорізькою міськрадою, про дозвіл послуговуватися на території міста, поряд із державною мовою, і російською для ділового спілкування, діловодства та оформлення технічної документації теж навряд чи виникло без втручання В’ячеслава Олександровича. Хоча б тому, що особливо активно на цьому рішенні наполягали депутати, котрі працюють на підприємстві, де, за словами його ж керівника, «завжди не все благополучно». Інакше з якого б це доброго дива конференція запорізької «Просвіти» прийняла звернення про позбавлення ВАТ «Мотор Січ» статусу колективного члена організації, а В.Богуслаєва — звання Героя України?

Втім, ці, як і низка інших подій, не мають прямого стосунку до теми. Вони не більше ніж тло для повторного нагадування про листопадову прес-конференцію В’ячеслава Олександровича, зміст якої ліг в основу публікації «Приватизація «Мотор Січі»: «Літати — то літати» («ДТ», № 20). Її текст, зокрема, містив таку інформацію. «Крім «Мотор Січі», заявки на участь у конкурсі подали харківська корпорація ФЕД, що спеціалізується на авіаційному агрегатобудуванні, й товариство з обмеженою відповідальністю «Мега-Моторз». Засновники цієї фірми — громадська організація «Укравіапром», очолювана колишнім міністром оборони Валерієм Шмаровим, а також два київські держпідприємства — 410-й авіаремзавод і «Авіант».

Оскільки за кількістю журналістів захід був досить представницьким, аналогічні дані було опубліковано і в запорізьких газетах — як мінімум, у чотирьох. Яка на них була реакція, і чи була вона взагалі — мені невідомо. Але публікацію в «Дзеркалі тижня» народний депутат України і президент асоціації «Укравіапром» Валерій Шмаров не обминув увагою. «Маю заявити, що асоціація «Укр- авіапром» ніколи не була і не є засновником ВАТ «Мега-Моторз», — ідеться в його листі до редакції, — не є також засновниками ВАТ «Мега-Моторз» і Київський державний авіаремонтний завод-410 цивільної авіації та Київський державний завод «Авіант», оскільки державні підприємства не мають права виступати засновниками суб’єктів господарської діяльності. Стаття В.Піскового серйозно дезінформує широку громадськість і Ваших читачів, а також негативно позначається на іміджі асоціації «Укравіапром».

Оскільки обвинувачення висунуті дуже серйозні, доведеться внести ясність по кожному окремо. Почнемо з другого. Якщо Валерій Миколайович вважає, що можливість заснування «Укравіапромом» згаданої фірми «негативно позначається на іміджі асоціації», то мимоволі виникають сумніви щодо ділової репутації «Мега-Моторз». З нею краще не мати нічого спільного, чи що? Але тоді чому «Укравіапром», разом, до речі, із 410-м заводом та «Авіантом» уклали з цією фірмою угоду про співробітництво? За словами віце-президента асоціації Володимира Валяєва, він припускає спільну діяльність з розвитку й підтримки вітчизняного авіапрому та просування його товарів на ринку, але не причетний до конкурсу з продажу 20-відсоткового пакету акцій «Мотор Січі».

Тепер щодо дезінформації. Точніше, її джерела. Цитую аудіозапис виступу В.Богуслаєва на прес-конференції 9 листопада. «Ну, і ось така компанія утворилася — «Мега-Моторз». Хто до неї ввійшов? Туди ввійшли громадська організація «Укравіапром», очолює котру президент Шмаров, депутат Шмаров Валерій Миколайович, колишній міністр оборони. А ми і фірма ФЕД входимо в цю асоціацію, вона існує на наші внески. Далі, входить туди Київський авіаційний завод. Такий є авіаремонтний завод 410-й. І третій компаньйон у них — київський завод «Авіант», який практично лежить. Усі заводи державні. Тобто, створено таку ось структуру — «Мега-Моторз» — із громадської організації і двох державних заводів».

Від коментарів щодо характеру взаємин між членами асоціації «Укравіапром» та її керівництвом я утримаюся. Гадаю, розібратися в цьому їм самим буде набагато зручніше...