Схоже, у четвер увечері закінчився найскандальніший конкурс в історії України. Фонд держмайна та російське ЗАТ «АвтоВАЗ—Інвест» уклали договір на купівлю 68,01% акцій Запорізького алюмінієвого комбінату.
Тепер переможець має сплатити 380,6 млн. грн., тобто 70 млн. дол. Причому, за словами заступника генерального директора ЗАТ «АвтоВАЗ—Інвест» Сергія Петрова, це намічається зробити в найстисліший термін.
Раптове завершення конкурсу, який вже почав перетворюватися на фарс, стало безумовно сильним ходом ФДМ. За що варто було подякувати Кабінету міністрів: невпинне посилення тиску з вулиці Грушевського нарешті переконало Фонд, що втрачати йому нічого. І розсудивши, що, коли гинути, то з музикою, він просто взяв і... вчинив відповідно до законодавства. Напевно, це був зоряний час для першого заступника голови ФДМ Михайла Чечетова, і хоч як би надалі розгорталися події, соромно йому за своє рішення не буде.
Перевагу було віддано реальним 70 млн. дол. над напівміфічними 101,5 млн. дол. «призначеного» Кабінетом міністрів переможця — ЗТФ «КрАЗ». Напевно, уряд можна було б пожаліти: внаслідок власних зусиль він в результаті залишився з розбитим коритом. За останні два місяці тільки ледачий не потоптався на його кісточках — і все це на тлі очевидної нездатності «КрАЗу» не те що заплатити, а хоча б надати нормальну банківську гарантію.
Однак визнавши «АвтоВАЗ—Інвест» переможцем, ФДМ порушив неписане правило бюрократичної гри — шеф завжди правий. І хоча Фонд може посилатися на рішення ВАСУ про виведення «КрАЗу» із числа учасників приватизаційного тендеру, це навряд чи візьмуть до уваги. З початку тижня в кулуарах уже майже відкрито називають прізвище майбутнього наступника пана Бондаря. І у випадку, якщо кадрове рішення все ж відбудеться, спостерігачі залишаться у твердому переконанні, що дотримуватися чинного законодавства шкідливо. Якщо не для здоров’я, то напевно для кар’єри.