UA / RU
Підтримати ZN.ua

Перший український потяг метро з асинхронним приводом

20 березня Крюківський вагонобудівний завод завершив важливий етап роботи над створенням поїзда метро з асинхронним тяговим приводом.

Автор: Ганна Кудіярова

20 березня Крюківський вагонобудівний завод завершив важливий етап роботи над створенням поїзда метро з асинхронним тяговим приводом. Міжвідомча комісія під керівництвом головного інженера Київського метрополітену Володимира Зеля розглянула результати випробувань, висновок фахівців Українського науково-дослідного інституту вагонобудування, протоколи робочих груп. Прийнято рішення: дослідно-конструкторські роботи зі створення вагонів метро - головного моделі 81-7036 і проміжного моделі 81-7037 - вважати завершеними. Присвоїти технічній документації на цю продукцію літеру А, що надає право на серійний випуск вагонів.

«Народився перший український поїзд метро з асинхронним приводом, який за своїми показниками значно перевершує існуючі аналоги. Це відкриває нові можливості як перед Крюківським вагонобудівним заводом, так і перед метрополітенами», - сказав Володимир Зель після того, як поставив свій підпис під актом з висновками комісії.

Міжвідомча комісія - це найважливіший іспит для творців нової техніки. Крім представників замовника - Київського метрополітену, до неї ввійшли вчені Українського науково-дослідного інституту вагонобудування, фахівці державних організацій - Міністерства інфраструктури, Держкомнаглядпраці, Міністерства надзвичайних ситуацій, Держкомпожежнагляду, санітарної служби. А також представники Харківського та Дніпропетровського метрополітенів, Крюківського вагонобудівного заводу.

Позитивне рішення міжвідомчої комісії - це як путівка у велике життя для нового поїзда та його творців. Вона надає право затверджувати технічні умови, проводити сертифікацію продукції, виробляти та поставляти вагони метро з асинхронним приводом будь-якому замовнику.

Справді, крюківським вагонобудівникам є чим пишатися, але це лише важливий етап на шляху до подальшого вдосконалення. У найближчих планах заводських конструкторів - виготовлення нових ходових частин метрополітену. Це візок із центральним пневмопідвішенням безлюлечного типу з дисковими гальмами та системою протиюзного керування. Такий візок забезпечить вагонам метро ще вищі параметри: поліпшить плавність ходу, інші технічні характеристики, зменшить шум.

«На сьогодні це найпрогресивніше технічне рішення в усьому світі для техніки такого класу. Уже в червні планують оснастити новими візками як вагони з асинхронним приводом, так і старого зразка, які працюють у метро, щоб випробувати всі варіанти їх експлуатації», - наголошує президент акціонерного товариства «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько.

І це стане ще одним кроком до повного переходу КВБЗ до виробництва сучасних поїздів метрополітену, оснащених комплексними системами керування, діагностики, новітніми ходовими частинами. Усе це дасть змогу зменшити витрати на експлуатацію, заощадити електроенергію.

Сьогодні на Крюківському вагонобудівному успішно освоєно технологію виготовлення вагонів транспорту соціального призначення з нержавіючої сталі. На підприємстві готові на вимогу замовника випускати й кузови вагонів метрополітену з цього довговічного та надійного матеріалу. Це допоможе збільшити термін експлуатації поїздів метро, зменшить витрати на обслуговування.

Робота над новими конструкціями вагонів метро передбачає також оснащення їх герметичними міжвагонними переходами, встановлення кондиціонерів.

Довідка

Крюківський вагонобудівний завод виготовив для Київського метрополітену 30 вагонів метро, які працюють у складі шести поїздів. Усі вагони оснащено візками власного виробництва. Крім того, 27 тунельних і поповерхових ескалаторів від КВБЗ установлено в Києві, Харкові, Львові, Мінську.

Асинхронний тяговий привод - найпрогресивніше рішення для вагонів метрополітену в усьому світі, дає можливість заощаджувати до 30% електроенергії.