UA / RU
Підтримати ZN.ua

Лідер усупереч кризі

В Україні є підприємства, котрі не помітили впливу світової фінансової кризи. Порт «Южний», попри фінансово-економічну нестабільність, що гуляє Європою, уже другий рік нарощує виробничі і фінансові показники...

Автор: Павло Васильєв

В Україні є підприємства, котрі не помітили впливу світової фінансової кризи. Порт «Южний», попри фінансово-економічну нестабільність, що гуляє Європою, уже другий рік нарощує виробничі і фінансові показники.

Новий начальник порту Юрій Крук зумів вибудувати роботу так, що підприємство не тільки вийшло в лідери з перевалки вантажів, а й стало, кажучи спортивною мовою, абсолютним лідером з оподаткування. Ні, не за обсягами податкових відрахувань, а за їхньою динамікою. І не в галузі, а по Україні.

За даними прес-служби Державної податкової адміністрації України, у першому півріччі 2009 року порт «Южний» збільшив відрахування податку на прибуток порівняно з аналогічним періодом минулого року вчетверо, що вивело порт за цим показником на перше місце в Україні.

Власне, на тлі зниження доходів загалом по Україні темпи зростання самого прибутку порту дивують.

Аналізуючи роботу порту в першому півріччі 2009-го, варто сказати, що за динамікою фінансово-економічних показників і платежами до бюджетів усіх рівнів порт досягнув найвищих результатів не тільки в морській галузі, а й серед державних підприємств країни.

Порівняно з аналогічним періодом минулого року доходи зросли вдвічі, чистий прибуток — у 4,2 разу. Відрахування до держбюджету становили 397,5% до січня—червня 2008 року.

Заробітна плата підвищилася на 15%. Середня зарплата по підприємству на сьогодні становить 3722 гривні. Не лише збережено всі соціальні виплати, а й збільшено, відповідно до колективного договору, на 42,8%. А фонд матеріального стимулювання, на підставі наказу начальника порту, збільшився більш як утричі. При цьому не було скорочено жодного працівника підприємства, а це — майже 3500 осіб. Більш того, у зв’язку з новими проектами, які реалізує порт, цього року передбачено створення 40 додаткових робочих місць для жителів міста Южного.

Як зауважив міський голова Южного Володимир Новацький, показники роботи порту дають надію, що найближчим часом місто зможе продовжувати реалізацію своїх програм. «Саме порт буде стрижнем, основою наповнення бюджету, без якого місту не обійтися. Не обійтися, тому що решта підприємств Южного, на жаль, здають свої позиції. Через фінансово-економічну кризу ситуація складна на ОПЗ, є проблеми на «Дельта-Вілмар» і нафтотерміналі», — пояснює Володимир Новацький.

Треба зазначити, у першому півріччі вантажообіг у порту «Южний» становив 109,1% планового завдання. Більш того, порт виконав план вантажопереробки, попри важке становище, яке склалося на світовому ринку металу і на підприємствах хімічної промисловості, що призвело до тимчасового припинення виробництва металургійної і хімічної продукції.

Порт зумів зорієнтуватися в нових реаліях і залучити додаткові обсяги котунів і залізної руди. Перевалка останньої зросла до плану в 2,1 разу, а порівняно з першим півріччям минулого року — на 62,6%.

«Нарощування обсягів перевалки дає нам можливість розвивати виробничу базу. Ми збережемо динаміку економічних показників до кінця року, незважаючи на труднощі, пов’язані з падінням ринків, що, звісно, негативно позначається на переробці вантажів. Але ми легких шляхів не шукаємо і доводимо свою ефективність не словом, а ділом», — каже начальник порту «Южний» Юрій Крук.

З приходом Юрія Крука, зазначають у порту, було взято курс на інтенсивний розвиток підприємства. І, попри зовнішні труднощі, уже неозброєним оком помітно результати роботи в цьому напрямі.

За півтора року побудовано гідротехнічну частину причалу №9. Тут активними темпами зводиться комплекс з перевалки генеральних вантажів: будуються складські площі, прокладаються залізничні і підкранові шляхи. Здійснено всі процедури, пов’язані з придбанням кранів, навантажувачів, гідроперевантажувачів.

Цей перевантажувальний комплекс за його максимального завантаження дасть змогу додатково переробляти 1,2 млн. тонн генеральних вантажів на рік. Відповідно до фінансового плану на цей рік, у його будівництво буде вкладено 93,4 млн. грн.

Загалом за перше півріччя 2009 року план за капітальними інвестиціями виконано портом на 21,9%. Це в 2,9 разу перевищує фактично освоєні у січні—червні 2008-го кошти. Якщо говорити про вкладення в основні фонди, то показник перевищено учетверо.

Треба зазначити, що завдяки високим фінансовим результатам, досягнутим портом, інвестиційна діяльність у першому півріччі здійснювалася виключно за рахунок власних коштів підприємства.

Сьогодні порт «Южний» може дозволити собі будувати один причал у півтора року. Такі темпи колективу цілком до снаги, про що красномовно свідчать фінансові показники. Більш того, порт має намір щороку інвестувати 5 млн. грн. у розвиток залізничної інфраструктури, зокрема, припортової станції «Берегова». Збільшення пропускної здатності залізничних станцій є одним із основних чинників подальшого збільшення обсягів залізничних перевезень і, як наслідок, зростання вантажообігу як у портах загалом, так і в порту «Южний» зокрема.

«Ми чудово розуміємо свою відповідальність за зростання виробничих показників, від цього залежить соціальна захищеність працівників порту. Сьогодні, при загальній стагнації виробництва і скороченні робочих місць на підприємствах України, у нас не тільки збережено колектив, а й у першому півріччі зросла на 15% заробітна плата», — пояснює пильну увагу до розвитку виробничої бази Юрій Крук.

Результати фінансово-господарської діяльності підприємства свідчать про те, що колектив порту серйозно налаштований на виконання завдань, визначених перспективним планом розвитку порту «Южний» до 2015 року, що затверджений у червні нинішнього року Міністерством транспорту і зв’язку.

Відповідно до цього документа, реалізовані проекти дадуть змогу збільшити вантажообіг порту до 37,7 млн. тонн на рік. У результаті сумарний вантажообіг з урахуванням діючих комплексів становитиме до 2015 року близько 82 млн. тонн. У Мінтрансі вважають: плани щодо збільшення вантажообігу підприємства майже вчетверо є абсолютно реальними.

Іншими словами, порт «Южний», залишаючись єдиним у країні, здатним приймати судна вантажністю до 150 тис. тонн, готовий запропонувати сучасну інфраструктуру, нові перевантажувальні технології, високі темпи переробки вантажів, щоб скласти гідну конкуренцію портам Чорноморського басейну.