UA / RU
Підтримати ZN.ua

«Автобус країні та кожній людині» — п’ять років працюють під таким девізом чернігівські автовиробники

У день свого п’ятиріччя, 26 вересня ц.р., Чернігівський автозавод (ЧАЗ) представив громадськості неординарний «звіт про виконану роботу» — цілий букет, складений з автобусів власного виробництва...

Автор: Олександр Артеменко

У день свого п’ятиріччя, 26 вересня ц.р., Чернігівський автозавод (ЧАЗ) представив громадськості неординарний «звіт про виконану роботу» — цілий букет, складений з автобусів власного виробництва. Саме букет: автобуси, що тут випускаються, офіційно отримали назви квітів, які підприємство запатентувало. Міський автобус А 079. 14 відтепер називається «Пролісок», А 074 — «Чорнобривець», А 079 класу «Турист» — «Мальва», А 148 — «Соняшник», автобус БАЗ 2215 — «Кручений панич». І навіть вантажний автомобіль Бориспільського автозаводу, складання якого стартувало того дня на виробничих площах ЧАЗ, ім’я одержав неординарне — «Подорожник».

Чернігівські автобуси складають на базі імпортних шасі. У кузовному цеху можна виготовляти каркаси під будь-які типи автобусів, що дає змогу підприємству виробляти моделі середнього та великого класу. А активні дії корпорації «Еталон», якій вдалося зайняти 43% ринку автобусів в Україні, свідчать, що на ЧАЗ та інші автозаводи корпорації очікує велике майбутнє. Адже перехід на випуск автобусів, які відповідають стандарту Євро-3, відкриє для цих машин шлях у країни Східної Європи, де цей стандарт є нормою для нових транспортних засобів.

Новим видом продукції Бориспільського автозаводу, який також входить до корпорації «Еталон», стали вантажні автомобілі «Подорожник», про початок випуску яких на виробничих площах ЧАЗу ми вже згадували. Їх виготовляють на базі шасі індійської компанії «TATA Моторс Лімітед» і запустили в серійне виробництво поки що в чотирьох модифікаціях: шасі вантажного автомобіля, із бортовою платформою, із бортовою платформою і тентом, а також вантажний автомобіль з універсальним кузовом-фургоном.

Чим зумовлений вихід за рамки автобусного виробництва? Річ у тім, що місткість українського ринку вантажних автомобілів майже в 10 разів більша, ніж автобусного, і становить близько 100 тис. машин на рік. З огляду на те, що насичення вантажного авторинку технікою вітчизняного виробництва не досягає й 10%, керівництво корпорації «Еталон» вбачає тут чудові перспективи. Тим паче що помірна ціна, надійність, потужний дизельний мотор, відповідність нормам Євро-3 і висока ремонтопридатність «Подорожника» обіцяють йому конкуренцію на рівних із більш славетними суперниками.