UA / RU
Підтримати ZN.ua

Повірка лічильників води: що треба знати споживачам

Існують певні правила проведення повірки.

Попри війну, українці мають своєчасно платити за комунальні послуги. Зокрема, необхідно оплачувати рахунки за воду. В Україні відновили процедуру повірки побутових лічильників. У Головному управлінні Держпродспоживслужби Одеської області розповіли, коли і як має проводитися процедура повірки лічильників води.

Коли треба проводити повірку лічильників води

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.

Читайте також: Повірка лічильника газу: що загрожує споживачу, який перешкоджає її проводити

Так, згідно із наказом Міністерства економічного розвитку від 13.10.2016 р. № 1747 встановлено міжповірочний інтервал для лічильників води – чотири роки.

Враховуючи, що виробником встановлений термін експлуатації приладу від 10 до 12 років, повірка може проводитись не більше трьох разів.

Якщо споживач користується лічильником понад 10 років, є велика ймовірність, що державну повірку він може не пройти.

Хто має платити за повірку лічильника води

Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання води в квартирах будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором, а у разі укладення співвласниками багатоквартирного будинку індивідуальних договорів про надання відповідної комунальної послуги періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) таких вузлів обліку забезпечуються виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування.

Читайте також: Оплата за світло: як її нараховують, якщо не передавати показники лічильника

Не пізніше, ніж за місяць до настання строку періодичної повірки ЗВТ, або протягом трьох робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту виконавець має проінформувати про це споживача. Виконавець повинен надіслати повідомлення за затвердженою формою рекомендованим  листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем. 

Чи треба проводити опломбування лічильника

У присутності споживача представники виконавця проводять монтаж лічильника та оформлюють відповідний акт.

«Опломбування лічильника здійснюється представником виконавця у день його монтажу, про що зазначається в акті про монтаж», – йдеться у повідомленні.

Окрім місця монтажу, номера пломби, показань лічильника, цей акт містить дату попередньої повірки або ремонту. Акт складається у двох примірниках, один зберігається у споживача, другий – у суб’єкта господарювання.

Якщо лічильник води не пройшов повірку, як обрати новий

Перед тим, як купляти лічильник у  спеціалізованому магазині, необхідно пам’ятати про наступне:

«Продавати засоби вимірювальної техніки, термін повірки яких перевищив половину міжповірочного інтервалу, в Україні заборонено», – йдеться у повідомленні.

Придбання та первинне встановлення нового лічильника води відбувається за рахунок споживача, оскільки ця послуга не є складовою тарифу на холодне водопостачання та водовідведення. Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.

Раніше ми писали, як правильно знімати та передавати показники лічильника води.