UA / RU
Підтримати ZN.ua

Платіжка за світло: що робити, якщо у ній сума більша, ніж очікувалося

Роз'яснення дали у компанії YASNO.

Попри війну, українці мають своєчасно оплачувати комунальні послуги. Зокрема, треба платити за світло та своєчасно передавати показники електролічильника. Бувають випадки, коли побутові споживачі отримують платіжки за світло з великими сумами, що нехарактерні для їх споживання електроенергії. У компанії YASNO розповіли, чому такі ситуації виникають та що треба робити.

Чому виникають нарахування по середньому

Доволі часто трапляється ситуація, коли приходить платіжка, а сума на сплату в ній більша, ніж очікувалося.

Читайте також: Комунальні платежі: хто може отримати 100% знижку

«Із ймовірністю у 99,9% оператор системи розподілу провів нарахування по середньому, якщо ви не передали показання вчасно», – сказали в компанії.

Фахівці пояснили, що дані за спожиту електроенергію треба передавати у два останні дні місяця і перші три дні наступного.

«Це гарантує, що у платіжці людина побачить рівно той об'єм, який вона використала за місяць. Але бувають моменти, коли показання подають невчасно. Наприклад, клієнт передав показання за 27 днів, а у місяці їх 31», – йдеться у повідомленні.

У компанії  YASNO зазначили, що оператор системи розподілу має дані за споживання лише за 27 днів. Скільки кіловат було використано за чотири дні, що залишилися, невідомо.

«Тому нарахування за цей період проводяться по середньому. Якщо коротко, то оператор системи розподілу бере дані за 4 дні, але минулого року, і з ними працює. Це також відповідь на питання: «Чому платіжка велика, якщо протягом місяця кожен день були відключення?» Все це може відбуватися через показання, які подали невчасно», – зауважили фахівці.

Як платити за фактичну спожиту електроенергію

Для цього потрібно дотримуватися декількох простих правил:

Раніше ми писали, як має відбуватися повірка лічильників під час дії воєнного стану.