UA / RU
Підтримати ZN.ua

Неналежна якість комунальних послуг: як діяти побутовим споживачам

Рекомендації дали Держпродспоживслужбі.

Українці мають своєчасно оплачувати комунальні послуги. Зокрема, треба платити за світло, воду та газ. Бувають ситуації надання комунальних послуг неналежної якості. Фахівці Держпродспоживслужби розповіли, куди можуть поскаржитися побутові споживачі.

Читайте також: Борги за комунальні послуги: чи можуть вони накопичитись, якщо житло знаходиться на ТОТ

Як діяти споживачу у випадку надання неякісних комунальних послуг

У Держпродспоживслужбі пояснили, що кожен споживач, який оплачує житлово-комунальні послуги (ЖКП) і при цьому спостерігає порушення своїх прав споживача, має право захищати їх доступними правовими методами.

Одним із таких механізмів і є складання акту-претензії. Це передбачено законом «Про житлово-комунальні послуги» і постановою Кабміну від 27.12.2018 № 1145.

Щоб повідомити про порушення та виставити претензію, необхідно зробити такі кроки:

У випадку, якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною. Результати перевірки якості надання послуг можуть бути оскаржені в судовому порядку.

«Якщо упродовж однієї доби представник надавача послуг не з’явився або відмовляється без обґрунтування від підписання акта-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, зазначивши свою адресу, ПІБ, підпис. Відправте акт-претензію виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом», – йдеться у повідомленні.

Фахівці додали, що якщо виконавець комунальних послуг або управитель багатоквартирного будинку протягом п’яти робочих днів після реєстрації акту не надає виконавцеві відповіді, споживач має право звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем проживання.

Нагадаємо, чи можуть побутових споживачів, які мають борги за комуналку, викликати до суду.