UA / RU
Підтримати ZN.ua

Чорна п’ятниця: три популярні схеми, які змушують витрачати більше

В день великих знижок важливо не потрапити на гачок маркетологів.

Цього року Чорна п’ятниця, яка є днем великих знижок, припадає на 24 листопада. Українські магазини та торгівельні мережі завчасно анонсували великі знижки.  

Читайте також: Чорна п’ятниця без блекаутів: як уберегти свій бізнес від перевантажень і не втратити клієнтів

В цей день існує великий ризик піддатися спокусі і витратити забагато грошей. Маркетологи розповіли finance.ua, які схеми застосовують, аби спонукати клієнтів до покупок.

«Чорна п’ятниця — час міжсезоння, компанії використовують її як емоційний інфопривід свого голосу в ефірі. Бо вересневі знижки школяриків та підготовки до осені після відпусток вже позаду, а до новорічно-різдвяного шуму — ще не час», — каже маркетолог Наталія Головачко.

Бренди використовують різні хитрощі, аби виділитися серед гамору знижок, і показати, що у них максимальна вигода. І водночас — без збитку для фінансового потоку.

Другий товар у подарунок

Як пояснила експертка, це класичний інструмент упаковки вигоди — другий товар у подарунок. Тут резонанс суттєвіший, ніж -50%, а друга річ за правилами та, яка дешевша в чеку. Тож -50% по факту не виходить. А друга покупка — класичне збільшення середнього чека.

Сумування знижок

«Та ж історія з яскравими закликами „У нас -50% і -20%“. Покупець впевнений, що знижка на товар — 70%. Але хитрість в тому, що за детальними умовами прописаними внизу під зірочкою, йде мова про -50% від першої ціни, а далі ще -20% від суми залишку. Тобто реально знижка на товар є 60% по факту», — пояснила маркетолог.

Завищення цін

«Є частина продавців-шахраїв, які йдуть на підвищення першої ціни ввечері напередодні Чорної п’ятниці, а потім показують супер -80 чи -90%», — зазначила експертка.

Маркетолог Яна Дудник назвала три принципи, які застосовують маркетологи на практиці:

Нагадаємо, як купувати вигідно у Чорну п'ятницю та не витратити зайвого. В цей день магазини роблять великі знижки.