Українська педагогічна система залишилася тоталітарною за своїм характером: у дитячих садках і школах продовжують принижувати дитячу особистість. І для того, щоб це змінити, потрібні не гроші, – наголошує голова координаційної ради Асоціації лідерів освіти України, заслужений учитель України Віктор Громовий.
За його спостереженнями, працівники галузі освіти часто зосереджуються виключно на вирішенні загально-організаційних проблем. А до абсурдних «дрібниць», із якими мало не щодня зіштовхуються діти та їхні батьки, в них не доходять руки. Але ж саме завдяки цим дрібницям і формується ставлення дитини до самої себе й до оточуючих.
Для порівняння: у Швеції «двієчників» називають «дітьми з прихованим потенціалом», а не «відстаючими» чи то «невстигаючими», як це прийнято у нас. В американських школах діти користуються повагою навіть у шанованих гостей школи: вони зупиняються, щоб пропустити учнів на урок фізкультури, а не навпаки. Українські ж діти іноді повинні мерзнути в прохолодному приміщенні класу в легких сорочках тільки для того, щоб справити приємне враження на гостей.
Детально про важкі наслідки пострадянської системи освіти в українських школах читайте в статті Віктора Громового «Диявол ховається у дрібницях».