UA / RU
Підтримати ZN.ua

ТОПОНАР ЗАГОВОРИВ

Пілот винищувача Су-27, аварія якого спричинила масові жертви поблизу Львова, Володимир Топонар стверджує: поведінка літака над аеродромом «Скнилів» була неадекватною...

Пілот винищувача Су-27, аварія якого спричинила масові жертви поблизу Львова, Володимир Топонар стверджує: поведінка літака над аеродромом «Скнилів» була неадекватною.

«Машина певної миті стала некерованою», — сказав льотчик в інтерв’ю телеканалу СТБ, підкреслюючи, що робив у той момент усе, що вмів. «Те, що трапилося, для мене було трохи несподіване. І до останньої секунди, так би мовити, боровся за машину та щоб якнайменше людей загинуло, і тільки завдяки Єгорову (другий пілот. — ІФ) в останню секунду ми, так би мовити, врятували свої життя», — сказав льотчик.

Ця думка розходиться з оцінкою експертів і держкомісії про те, що літак був повністю керований до останньої секунди польоту.

Як повідомляє телеканал, у середу ввечері льотчиків у вінницькому госпіталі відвідав голова держкомісії з розслідування трагедії, секретар РНБО Євген Марчук. Понад дві години він спілкувався з пілотами. За словами В.Топонаря, секретар РНБО ставив їм стандартні запитання, на які ті вже відповідали слідчим.

За кілька годин до цього Є.Марчук на прес-конференції у Львові назвав обох пілотів безпосередньо причетними до катастрофи. Причиною катастрофи він назвав відхилення пілотів від польотного завдання й виконання передбаченої фігури.

Як заявив для СТБ В.Топонар, «завдання мало виконуватися не над людьми, а було дано команду виконувати в бік, де знаходяться люди».

Телеканал ICTV показав у четвер увечері фрагменти інтерв’ю, де В.Топонар сказав: «Я виконую, по-перше, команди: куди виконувати пілотаж, ліворуч чи праворуч. Я робив те, що останні, так би мовити, мені — я подумав про те, що й праворуч виконувати — там розташовано завод — це також небезпечно. Порушення в польотному завданні, як це скрізь зараз називається — воно не є таким — порушенням, бо для льотчика мого класу виконувати фігуру вправо не складно, а далі — слідство розбереться».

Канал ICTV також подав фрагмент інтерв’ю, де Є.Марчук зауважив: «Те, що Топонар каже, що, підлетівши, він був трохи спантеличений розміщенням глядачів, і схема саме зони пілотування та глядачів, вона тут є, у військкоматі. І поки що ми не можемо однозначно сказати — чому це ні в кого не викликало сумнівів, що це — дуже підвищений ризик».

У інтерв’ю СТБ пілот також прокоментував слова Є.Марчука про те, що «Топонар таку фігуру раніше не виконував — вона не найскладніша, але він її в такій композиції не виконував». Льотчик заявив: «Вона взагалі не складна. У даному завданні далі були набагато складніші фігури. Завдання виконувалося над аеродромом, стандартно, як у тренувальних польотах, що я робив до цього».