Заяви і сумніви щодо складності тестів необгрунтовані, а нервозність з цього приводу нагнітають розчаровані репетитори, зазначив у своєму коментарі для «Дзеркала тижня» директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.
Лікарчук стверджує, що нинішні тести з англійської мові, щодо яких виник скандал у зв'язку з нібито непомірною складністю завдань, складені на основі програми зовнішнього оцінювання з іноземних мов, затвердженої Міністерством освіти і науки в 2008 році.
«На наш погляд, тести цього року, зокрема з англійської мови, трохи легші, ніж попереднього року. Багато викладачів вузів говорять, що вони могли б бути складнішими, оскільки мова йде не про випускний, а про вступний тест», - відзначає експерт.
Невдоволеність багатьох цими тестами Лікарчук пояснює так . «Бачу три причини. По-перше, минулого року тест з англійської здавало набагато менше абітурієнтів, і це була цільова група, що вступала на факультети, де іноземна мова була профільною. Вони свідомо підготувалися краще. Цього року кількість тих, що здають англійську зросла, оскільки сертифікати з цього предмету тепер приймає більше факультетів, і в результаті на тестування прийшло більше випускників, підготовлених гірше, ніж потенційні інязівці», - сказав експерт.
«По-друге, цього року істотно подорожчали послуги репетиторів. За нашими даними, година занять з «крутим» репетитором у Києві коштує до 30 євро. Нам дзвонили репетитори з погрозами і заявами, що в нас погані тести. Дзвонили і ті, хто користувався їх послугами, з одним питанням: за що ми платили? Батьки пред'явили закономірні претензії, і тепер репетитори рятують себе і свій бізнес таким ось чином. Минулого року щось подібне було з історією», - пояснив Лікарчук.
Третьою причиною він вважає низький рівень викладання іноземних мов в Україні. «Проблема нових підручників актуальна, як ні для якої іншої дисципліни. Є і проблема кадрів: у школах працюють переважно педагоги «старого гарту», молодь із знанням мови за нинішню зарплату в школу не піде. Ми сьогодні переходимо до моделі професійної компетентності вивчення англійської мови, але наразі у нас залишається стара радянська модель», - вважає Лікарчук.
Він також зазначив наступну закономірність: минулого року випускники тих закладів, представники яких сьогодні заявляють про складність тестів, успіхами на ЗНО не відзначилися. І навпаки: там, де педагоги вважають, що тести цього року нормальні, випускники минулого року показали добрі результати.
Лікарчук також відзначив, що всі зацікавлені можуть подивитися на сайті Центру
детальний коментар професора, доктора філологічних наук, завідувача кафедрою англійської мови Харківського національного університету ім. В.Каразіна, у якому подана детальна характеристика кожного завдання.
Детальніше про ситуацію з англійськими тестами і щодо думки інших експертів читайте в статті Аліни Бажал «Ми інглиш ніхт ферштейн». Складні тести або непідготовлені учні?» у свіжому номері «ДТ».