UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт: Для виробництва натуральних вин слід підняти мінімальну ціну

Натуральні вина нерентабельно виробляти за ціною менше 18 грн. за пляшку, тоді як мінімальна роздрібна ціна на кріплені вина складає 12 грн...

Натуральні вина нерентабельно виробляти за ціною менше 18 грн. за пляшку, тоді як мінімальна роздрібна ціна на кріплені вина складає 12 грн. Підвищення мінімальної ціни дасть стимул тим виробникам, які інвестують у виноградники, заявив в коментарі для «ДТ» власник ТМ «Хортиця» Євгеній Черняк.

«У нас реформи здійснюються поступово. Спочатку запровадили мінімальні ціни, зараз створили рівні умови закупівлі спирту для виготовлення горілки та кріплених вин. Думаю, що мінімальні ціни на вино слід підвищити ще», - вважає Черняк.

«Натуральні вина нерентабельно випускати ціною менше 18 гривень пляшка, а мінімальна роздрібна ціна на кріплені вина — 12 гривень. Якщо зрівняти мінімальні ціни на натуральні вина й на «шмурдяки», це дасть стимул тим виробникам, які інвестують у виноградники, у виробництво», - сказав експерт.

На думку Черняка, необхідно не просто легалізувати ринок спирту, але і побудувати сучасне і високорентабельне виробництво, для чого слід провести роздержавлення спиртзаводов і оптимізувати контроль якості продукції.

«У США немає акцизних марок, але там нелегальний ринок алкоголю не перевищує 5%, а в Україні, за наявності акцизних марок і голограм, нелегальний ринок становить 40%. Ось це показник ефективності регуляторної політики держави. У США влада не має мети повністю зупинити всю контрабанду, але там контролюють торговельні полиці. Торговці не беруть несертифікованої продукції, щоб не втратити ліцензії на тривалий строк і не платити величезних штрафів», - розповів Черняк.

На його думку, ринок алкогольної продукції також потребує саморегуляції.

«Вважаю, що нам необхідно створити загальнодоступний реєстр алкогольної продукції — для швидкої перевірки якості як контролюючими органами, так і громадськими організаціями та громадянами. Треба дати ринку механізми самоконтролю та саморегуляції. Великі компанії, які вкладають великі кошти у виробництво дорогих алкогольних брендів, у рекламу, зацікавлені в легалізації алкогольного ринку, у створенні прозорих правил гри», - додав експерт.

Докладніше про це читайте в статті Юрія Бутусова «Тіньова алкономика» в свіжому номері «ДТ»