Днями на Крюківському вагонобудівному заводі відбулася ще одна пам'ятна подія в історії розвитку транспорту соціального призначення - завершено складання двох комплектів різних візків для двох перших вагонів підвищеної комфортності габариту RIC. «Навіщо для двох вагонів два різних комплекти візків?» - запитаєте ви. У тому то й справа, що вагони особливі. Вони призначені для міжнародного сполучення, тобто до кордону будуть їхати по колії 1520 мм, а далі - 1435.
../../../system/ckeditor_assets404IMAGE
Тому для країн СНД призначені візки моделей 68-7047 і 68-7047-1. А для країн Європи - моделей 68-7044 і 68-7044-1. Згідно з технічним завданням, нові вагони будуть їздити на території України зі швидкістю 160 кілометрів на годину, а в Європі - до 200. Цими вимогами і обумовлена різниця у конструкції візків.
Візок для колії 1520 мм має по два гальмівні диски на кожній осі, а візок для колії 1435 - по три і додатково оснащений магніторельсовим гальмом. В якості бази при створенні нових ходових частин для вагону габариту RIC крюківськими вагонобудівниками було взято власну розробку - новий, але вже серійний пасажирський візок моделі 68-7041 на центральному пневматичному підвішуванні. Для швидкої заміни візків у конструкції вагону передбачено спеціальний пристрій - механізм мультищеплення, який створено на замовлення одним із підрозділів компанії Knorr-Bremse (Німеччина).
Він дозволяє автоматично з'єднувати (при опусканні вагона на візки) або роз'єднувати (при піднятті вагона) електричні й повітряні магістралі систем вагона та візків. Саме цей пристрій дозволить значно скоротити процес заміни візків на прикордонному переході.
Певна річ, що створити у стислі терміни конструкцію візків і гальмівної системи вагону габариту RIC вдалося завдяки таланту та професіоналізму багатьох людей, у першу чергу фахівців проектно-конструкторського управління Крюківського вагонобудівного заводу. У процесі проектних робіт проводилося кілька нарад з постачальниками з Німеччини, Швеції, Нідерландів гальмівного та іншого устаткування, розрахованого на експлуатацію при високих швидкостях.
Нові візки у знавців залізничної техніки та й просто у кожного, хто їх бачить, викликають непідробне захоплення. «Тому що технічно досконала конструкція, як красива жінка: на неї хочеться дивитися і милуватися», - жартує президент ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько.
А тим часом у корпусі пасажирського вагонобудування Крюківського вагонобудівного заводу триває складання двох вагонів габариту RIC. Виконано такі технологічні операції як утеплення кузовів, настелено підлоги, встановлено вікна. Зараз робочі монтують внутрішні перегородки вагонів. Після закінчення складання вагони буде відправлено на повномасштабні випробування. На колії 1520 мм вони будуть проходити в Україні, на колії 1435 - у Польщі.
Юрій Коваленко,
головний конструктор ходових частин
транспорту соціального призначення КВБЗ.