UA / RU
Підтримати ZN.ua

МВФ радить Україні перейти від курсового до інфляційного таргетування

Перехід до інфляційного таргетування дозволить Національному банку України ефективніше боротис...

Перехід до інфляційного таргетування дозволить Національному банку України ефективніше боротися з інфляцією і забезпечить кращі умови для підтримання макроекономічної стабільності, вважає постійний представник Міжнародного валютного фонду в Україні Балаш Хорват.

Інфляційне таргетування передбачає публікацію Нацбанком очікуваного рівня інфляції з наступним дотриманням запланованого показника за допомогою облікової ставки та інших монетарних механізмів. Таким чином планується замінити наявну зараз систему курсового таргетування, при якому показником макроекономічної стабільності є курс долара.

«Ключовою передумовою для запровадження таргетування є визнання та підтримка урядом інфляційної цілі, дієва політика Національного банку з її забезпечення та незалежність НБУ в своїй діяльності», — зазначив представник МВФ в Україні.

Наявна система жорстко фіксованого курсу долара, на думку економіста, істотно обмежує можливості НБУ та українського уряду щодо регуляції грошово-кредитного ринку.

«Україні з її порівняно невеликою економікою серйозно бракує свободи дій, щоб, утримуючи фіксований обмінний курс, одночасно використовувати ринкові інструменти для ефективного регулювання грошово-кредитного ринку, — зазначив Хорват. — Свобода дій ще більше обмежується внаслідок падіння відсоткових ставок у США».

При тому представник МВФ наголосив на практичних успіхах при застосуванні інфляційного таргетування в країнах з перехідною економікою. «У разі послідовного запровадження інфляційне таргетування є вельми ефективним, що було доведено на практиці в багатьох країнах із перехідною економікою, зокрема в Польщі та Чехії», — зазначив він.

Детальніше читайте у статті Балаша Хорвата «Для України настав слушний момент, щоб розпочати перехід до інфляційного таргетування» в свіжому номері «ДТ».