UA / RU
Підтримати ZN.ua

Не нравицця...

Політична складова проекту будівництва нафтопроводу Одеса—Броди—Плоцьк—Гданськ значно сильніша за економічну, вважають російські експерти...

Політична складова проекту будівництва нафтопроводу Одеса—Броди—Плоцьк—Гданськ значно сильніша за економічну, вважають російські експерти.

Як пояснив Агентству нафтової інформації (АНІ) віце-президент ВАТ «АК «Транснефть» (РТС: TRNF) Сергій Григор’єв, будь-який трубопровідний проект має починатися з того, що виникають певні обсяги нафти, котрі необхідно доставити на певний ринок, а цей проект «від самісінького початку розроблявся без гарантій поставок». Тільки після отримання гарантій від виробників можна прорахувати економіку поставок, пояснив він.

Говорячи про можливу конкуренцію для «Транснефти» із боку цього проекту, віце-президент АК зауважив, що обсяги, які передбачається транспортувати трубопроводом Одеса—Броди—Плоцьк—Гданськ, непорівнянні з прокачуванням по магістралях компанії.

С.Григор’єв нагадав, що про реалізацію цього проекту говорять вже не один рік, однак він досі не працює за прямим маршрутом. Він наголосив, що проект працює, нехай і за іншою схемою, але тільки за рахунок Росії. «Він працює в реверсі і приносить гроші», — уточнив віце-президент «Транснеф­ти».

Як повідомлялося, у середу Азербайджан, Грузія, Україна, Польща та Литва підписали угоду про заснування спільного підприємства для проектування та прокладання нафтопроводу Одеса—Броди—Плоцьк—Гданськ.

Нафтопровід, як вважають країни, котрі беруть участь у проекті, покликаний стати альтернативою поставкам нафти з Росії, створити умови для доставки нафти з регіонів Каспійського та Чорного морів у регіон Балтійського моря.