UA / RU
Підтримати ZN.ua

Конституція-96: Що робити з законами?

Рішення КС зробило приблизно чотири десятки законів такими, що не відповідають Конституції. Загальна кількість актів, які відразу стали неконституційними, поки що не піддається ліку...

Рішення КС зробило приблизно чотири десятки законів такими, що не відповідають Конституції. Загальна кількість актів, які відразу стали неконституційними, поки що не піддається ліку. Що необхідно зробити, аби повернення до старої редакції Конституції не спричинило правового хаосу? Із цим запитанням ми звернулися до відомих фахівців у галузі права.

www.svobodanews.ru
Віктор МУСІЯКА, професор права:

— Я вже відклав червону книжечку з текстом Конституції в редакції 2004 року, знайшов стару, синю, от сиджу, перечитую...

Про легітимність цього рішення навряд чи варто сьогодні розмірковувати, стільки вже сказано. Скасувати неправове рішення КС не може ніхто, крім нього самого.

Такі різкі перепади загрожують нестабільністю і хаосом. Для мінімізації втрат необхідні конкретні й чіткі кроки влади. Діють лише ті законодавчі акти, які не суперечать Конституції 1996 року. Інші необхідно оперативно приводити у відповідність. Передусім ідеться про закони про Кабмін, регламент, про вибори (пропорційна система втратила будь-який сенс). Коротко кажучи, починати необхідно з тих актів, які стосуються системи управління державою.

Що ж до питання про те, хто це робитиме — Кабмін, парламент чи президент, то, згідно з редакцією Конституції 1996 року, це не суть важливо, оскільки всі вони є суб’єктами законодавчої ініціативи.

Висновок з усієї цієї історії: влада змінюється, а природа її залишається незмінною.

www.rbc.ua
Сергій ГОЛОВАТИЙ, народний депутат, фракція ПР:

— Про які закони може йтися, якщо сьогодні діє редакція Конституції 2004 року? Адже згадка про Конституцію 1996 року присутня в мотивувальній частині рішення КС. Яка, нагадаю, є не нормативною, а доктринальною. Тому окреслює всього лише точку зору. Щоб вона знайшла своє місце в резолютивній частині рішення, її треба довести й обгрунтувати. А цього судом зроблено не було. Тому не дивно, що в резолютивній частині рішення КС немає прямого твердження про те, що в Україні відтепер діє Конституція 1996 року.

Маємо очевидний доктринальний спір. Чи треба в такому разі виконувати пункт третій рішення суду (упорядковувати законодавчу базу), якщо він не випливає з пунктів один і два? Насправді політикам кинуто м’яч, гра з яким може втягти країну в хаос.

Думки збирали Інна ВЕДЕРНІКОВА,
Юлія МОСТОВА