UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт: Український авіапром скоро стане частиною російського

Український авіапром знаходиться в стані важкої кризи, і в недалекому майбутньому єдиною можливі...

Український авіапром знаходиться в стані важкої кризи, і в недалекому майбутньому єдиною можливістю продовжити його існування стане інтеграція з російськими виробниками, стверджує директор Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння Валентин Бадрак.

«Динамічно мінливий ринок, традиційна закостенілість українських чиновників, побоювання держави залучити до управління авіапромом приватний капітал призвели до безпрецедентної кризи вітчизняного літакобудування», — підкреслює Валентин Бадрак в своїй статті для «Дзеркала тижня».

На думку експерта, українські авіабудівники відстають від західних і російських колег навіть в тих областях, де ще кілька років тому були безперечними лідерами.

«19 травня регіональний літак Sukhoi SuperJet-100 здійснив свій перший політ. Компанія Airbus Military 27 червня провела урочисту церемонію викочування перспективного європейського військово-транспортного літака A400M. Обидва проекти на роки відставали від українських розробок, які так і не дійшли до серії», — констатував Бадрак.

Разом з тим, відзначив він, інтерес до українського авіапрому демонструють російські авіабудівники. «У вересні 2007 року президент російської Об’єднаної авіабудівної корпорації Олексій Федоров виступив за об’єднання з концерном «Авіація України», — нагадав Бадрак.

Експерт вважає, що існує цілий ряд чинників, котрі підштовхують український авіапром до злиття з російськими колегами. У їх числі Валентин Бадрак називає інтерес російської сторони до українських розробок, пов’язаних з цивільними літаками, а також збільшену потребу російської промисловості в авіаційних двигунах.

«Не слід думати, що все це хитромудрі викрути Кремля. Власне, Україна сама створила передумови перекрученого орієнтування на Росію», — підкреслив Валентин Бадрак.

Крім того, на його думку, існують і політичні передумови для злиття російського і українського літакобудування: «У кулуарах почали завзято витати чутки, що однією із закулісних обіцянок Юлії Тимошенко взамін за майбутню енергетичну лояльність російського істеблішменту до України наш авіапром непомітно стане частиною російського».

Детальніше читайте у статті Валентина Бадрака «Російська версія виживання українського авіабудування» у свіжому номері «ДТ».